Alla inlägg under september 2010

Av H T - 10 september 2010 14:32

Bara en kortis nu igen, mår fortfarande inge vidare och det är jättetrist, fattar inte varför "skiten" inte går ur  kroppen  ...Nåväl, helgen blir lugn, hoppas jag...  idag sticker vi till landet en sväng, ska bli superskönt (ikväll dricker vi vin på altan med filtar och ser på stjärnhimlen),.... jag vill så gärna flytta ut på landet igen....jag har blivit en lantis fast med en twist, för jag vill inte bo FÖR långt ifrån köpcentrum osv, så jag vill ha en skön kompromiss  ... men vi letar efter något passande för mannen vill också bo på landet, brudarna är inte överförtjusta, men dem är ju trots allt vana med "lantisliv", vi får se hur det blir.

Till nåt hel annat........

Jag har en liten förtjusning i hello kitty och igår så såg jag detta:


  

det är ett avgasrör och jag tyckte det var asroligt och visade bilden för min man, han var dock inte lika förtjust *wonder why*  


Jaja nu ska jag ner till vårat lilla torg och hämta veckans grönsaksleverans, vi prenumererar på ekologiska och närodlade  grönsaker och varje fredag får vi en påse med grönsaker, vissa nya för oss, som vi gladeligen testar, och en del gamla klassiker, superbra och nyttigt  på alla sätt.


En bild från min finaste dag i livet (ja, solen var extremt stark  ):


  




bröllopsannons i Svenskan på söndag!


Trevlig Helg/ Tjing tjing




Av H T - 6 september 2010 14:59

Japp, nu är det länge sen jag skrev här, har haft häcken full, för att uttrycka sig milt!  

I dag firar jag och min man 3 månader som gifta  ....

Vi har haft semester och den var skön och kul för vi var ute på landet och chillade, men den var mindre kul då man hade gnällande tonåringar och en blivande 7 åring som betedde sig som 3  .

MEN vi stod ut och höll fast vid att vi skulle vara där i 2 veckor och så blev det!

Vi fick hem våran lilla valp också och hon är ljuvlig!

Efter 2 fiskevändor till Värmland så hade vi vår bröllopsfest med nära och kära och nyfångade kräftor, det var lyckat och vi var supernöjda!

Nu väntar hösten och fortsatt "struggle" med att hitta ett varaktigt arbete, vårdnadstvist och F som ska nå bra betyg för att komma in på gymnasiet och förhoppningsvis så ska min mage kanske komma i fas och bli bättre!


Orkar inte skriva mer nu, är fortfarande jätteförkyld...


Tjing/H


Ovido - Quiz & Flashcards