Alla inlägg under december 2009

Av H T - 22 december 2009 15:57

 

 

Vill Önska Er alla en GOD JUL och  Ett Gott Nytt ÅR!    

Av H T - 17 december 2009 02:43

idag är jag sliten, fick inte sova riktigt när jag kom hem i morse  det är så jobbigt då man blir störd i sömnen hela tiden och speciellt då man vet att man MÅSTE...nåja jag har haft fullt upp (som vanligt) sen jag gick upp, idag hade vi dessutom tvättstuga och det blev ett pressat schema, man vill ju hinna med en långprommis med hundarna och så skulle vi hinna med simning också, men vi hann och det känns bra    .

Man känner sig såklart extra duktig då man hunnit med att motionera lite också......

I morgon blir det lugnare, hoppas på att få sova dock...jobbar i morgon natt också och SEN har jag ledigt  .

Nej nu ska jag göra ett ryck...

Ha det gott//H

Av H T - 16 december 2009 02:52

Sitter på jobbet och tar det chill ett tag och har JORDENS huvudvärk, som INTE vill släppa taget  ....Har tagit tabletter och försöker att slappna av så gott det går, man har ju att göra hela tiden och då är det inte lätt att slappna av på det sättet som behövs när man har dunkande huvudvärk!  ... Snön var ju välkommen, det blev så ljust och fint på engång, trista är bara att det plogas febrilt men man glömmer att sanda, jag slog på arslet i dag när jag var ute med hundarna och jag ramlade ju såklart på min onda sida och fick ont från låret till skinkan till ryggslutet och upp emellan skuldrorna...kan ju vara därför jag har huvudvärk  ...jaja i morgon omkring 7.30 borde jag vara i säng och då får huvudet och jag vila  

Jag fyllde år i helgen, 1 år äldre, men känner mig som 10 år yngre   jag fick jordens vackraste guld örhängen av min älskade sambo, det var hjärtan (älskar ju hjärtan)och i halva hjärtat var det diamanter, dem var superfina och jag är jätteglad för dem, tänk att han ger mig så fina saker!!!

Nu är inte saker viktiga som så, men det är ju alltid kul att få fina presenter, sedan fick jag  lite fina grejjer från mina barn, mina föräldrar och svärföräldrar, en mysig och bra dag hade jag och det är det som är viktigast för mig!


Det blir en lugn vecka i övrigt, min älskling åker till Oslo på lördag för att jobba, visst tjänar han en massa pengar på det, men det är ALLTID lika trist att vara ifrån honom längre perioder än de 8-9 timmarna som brukligt under veckorna      men jag och tjejerna ska julbaka, det ska bli jättemysigt! Sedan blir vi barnfria ett par dagar innan jul, med ett litet avbrott på tisdagen då tjejerna kommer hem på en snabbvisit för att kolla in Idol-vinnaren Erik, som kommer hit till "byn" för att spela och det kunde dem ju inte missa för något!  


Nu måste jag återgå till att jobba!

Tjing Tjong!

Av H T - 11 december 2009 05:51

Ja jag har ju jobbat sen 22 i går kväll och jag har inte ens slumrat till en enda gång  ....tidigare har jag testat att dricka mängder med kaffe, natten lång, så man mår illa tillslut  sen testade jag med att dricka kaffe och red bull, hela natten...men det var inte heller bra....igår kväll innan jag åkte till jobbet så sa P till mig att jag skulle testa hans "uppiggare" -ChiSan, en sån där hälsokostdryck som skall verka uppiggande och jag måste bara inse att det HJÄLPTE mig genom natten  så det kan jag rekommendera, man KAN få hjärtklappning, men jag har nog större "chans" att få det då jag dricker RB och det är ju inge vidare, så det skall jag faktiskt lägga av med!

Skulle bara skriva en snabbis här, jag slutar om ca 1 timme och har lite att göra innan dess, sen är det hem och sova ett par timmar för att åka hit igen...

Tjing tjong  

Av H T - 6 december 2009 18:15

Ja...som vanligt mao  ...december är ändå min favoritmånad på många sätt, men framförallt för att min son fyller år, jag fyller år, advent, jul, nyår....ja sen fyller både syrran och brorsan år oxå, men that's beside the point  ....decmber är så mysig på så många sätt, den är bra på det sättet att den tar slut så fort iom alla bemärkelsedagar och "aftnar" som firas  det är ju inte helt fel att det går undan faktiskt.

Jag är på jobbet idag, det är så lugnt på söndagar och det är ganska så skönt, vi har haft en mysig helg med mycket fix med akvariet vi håller på att "inreda". Jag har tagit ett snack med mina kära döttrar om att dem inte skall lägga så stor vikt i vad deras far+bihang säger/skriver för det är inte särskilt viktigt, men det är klart att dem blir ledsna över att deras far beter sig som en idiot jämt och ständigt  det är ju tur att dem har P.

Man märker dock att både jag och P har X som är så pass störda tar ut sin rätt  man blir så matt till och från att man inte vet vart man ska ta vägen.

Tur att vi pratar om det och ventilerar hela tiden, eller ja...inte heeela tiden, när det kommer upp något iaf!

Men just nu så känns det som en strid ström av idiotbeteende från mitt X:s sida.

Men det är bara för att han vill komma undan sin betalningsplikt till mig, jag fick reda på att han fått en faktura från Norska myndigheter på 25.410 NOK, som skulle vara betald så som i fredags  och så går det när man försöker att smita undan, då kommer räkningarna retroaktivt  kan inte annat än att flina åt tanken...

Nåväl...nästa vecka består som vanligt av en massa fix, C fyller 18, min förstfödde blir myndig  nåväl, sen är det jobb och så fyller jag år osv osv... Angående jobb så önskar jag att jag fick mer timmar här, måste hitta något mer varaktigt, det känns i plånboken om inte annat  jaja vi överlever och det är huvudsaken och en till huvudsak är att jag SLIPPER f-kasssan!

 SÅ SKÖÖÖNT är det  !

Nu ska jag fortsätta att jobba!

Ha en skön vecka som kommer!


Tjing//H  

Ovido - Quiz & Flashcards