Alla inlägg under januari 2011

Av H T - 28 januari 2011 10:53

Denna vecka har bara rusat iväg!

I går hämtade P upp mig i Täby, jag hade varit i Waxholm hos frissan,  ja det är ju en bit att åka, memn jag har gått hos henne i typ 10 år så hon KAN verkligen mitt hår och det tycker jag är viktigt!  

I bilen satt en glansögd och febrig T *stackare* han såg allt annat än pigg ut och han sa själv att det hade varit skönt om han hade fått bli frisk på ett ställe.

Han var dessutom ledsen och orolig, hans mamma hade bara lämnat honom hos hans morbror och sagt att nu var hon så dålig att hon var tvungen att åka till sjukhus.... Heeeeelt otroligt!  återigen fick vi förklara ett och annat och lugna honom  då hans mor återigen gjort honom upprörd.

 Hon använder tydligen inte sin lilla ärta till hjärna utan tänker enkom på sig själv, jag fattar inte detta, jag är inte super-mum -of- the -year,  men jag skulle då aldrig behandla mina barn på detta sätt, det finns liksom inte.

Men somliga växer aldrig upp, så är det ju, hon har blivit bitter och för detta tycker jag verkligen synd om henne för, för bitterhet äter upp, inifrån och ut! That's a known fact!

I dag är han iaf hemma med mig, han är lite piggare och just nu kollar han på film  .

Helgen då, jo vi ska köpa räkor till akvariet, sen blev vi bjudna till min bror i morgon för hans dotter fyllde 13 härom veckan, men jag vet inte om vi kan åka i och med T, men vi får se.

Sen ska vi naturligtvis ut på isen, i dag, i morgon och på söndag  skridskor blir det någon av dagarna, vi får väl se.


Nu ska jag fortsätta och surfa!


Trevlig helg!  


Av H T - 26 januari 2011 14:03

....jag borde inte vara förvånad -överhuvudtaget!

Men idag så fick P ett sms från sitt X där hon talar om att sonen är sjuk och hon undrar när han skall hämtas!!!!?????  hur jävla dum får man bli????

P svarade att vi hämtar när han är frisk såklart, svaret han fick "ett avtal är ett avtal" (!!!!???) Snacka om hjärtlös morsa!!!

 FYFAN säger jag, jag skulle aldrig flytta på en 7 åring som har influensa, detta är allt för att hon jobbar varannan helg och man kan ju INTE MISSA jobb på en helg inte, inte ens om barnet är sjukt, näe då skickar man honom vidare till nästa familj!

Det finns inte ord som kan beskriva vad jag tycker om den här människan, vilken jävla häxa hon är, F Y FA N och U S C H   



Övrigt då: Jo, nu har vi hundvakt till 2 utav3   inge vidare när man behöver hjälp på sportlovet iof har vi vecka 8 men det är svårt nog ändå.

Det är Mr långöra vi behöver hjälp med, så vi får väl se huruvida det löser sig. Jag vill inte lämna både svart och långöra hos svärföräldrarna eftersom dem tyckte det var så jobbigt sist.


Nåväl, goda nyheten är att den svarta börjar att få päls och hull nu, hade en bild på honom hur han såg ut då han kom hem ifrån -tjejen-som-helt-plötsligt-över-en-natt-ändrade-sig-å-kom-på-att-det-var-fel-på-hunden - men den bilden blev av misstag raderad och det var synd då man skulle sett ganska så radikal skillnad kan jag säga!


I dag har jag varit hos naprapaten och fått akupunktur igen och idag gjorde det så satans ont och det var bra tyckte naprapaten, jag  tyckte det var mindre bra, såklart.

MEN det har verkligen gett resultat, så ...no pain no gain!  

..och eftersom jag har varit där så måste jag ta det lugnt idag, vilket betyder, soffan -NU!


Tjing tjong  




Av H T - 21 januari 2011 13:26

Jag känner mig lite halvkrasslig idag, tyvärr  igår var vi och vaccinerade oss emot flunsan, jag vill inte chansa eftersom vi ska ut och resa inom 1 månad så vi åkte till vc och vaccinerade oss igår och jag har väl fått en fördröjd reaktion. Eller "worst case scenario" en utav P:s arbetskamrat talade om igår att han hade haft racerbajs natten innan,  men gått till jobbet ändå...! Jag blir så trött på folk och det är så typiskt sånna som inte har barn för dem tänker sällan längre än näsan räcker!  

Jag hoppas jag slipper nåt sådant för jag är illamående idag och det ser inge bra ut för mig just nu  ...I hate magsjuka så är det bara.


I övrigt så har veckan gått och vi har kommit fram till att vi ska möblera om i vårat "nya" vardagsrum, vi vill lyfta fram dem röda skåpen mera, så dem åker fram och tv:n åker upp på väggen!  .

Sen ska vi fixa med akvariet i helgen, just nu kallar vi vårat akvarium för tjernobyl och vi har några tappra fiskar, malar och sniglar som simmar omkring där, sniglarna har till och med förökat sig   den sista räkan som vi kallade jesus, för vi trodde han var död men som inte var det, har tyvärr vikit hädan, så vi ska ringa till våran räkuppfödare och införskaffa oss nya  mycket med det där, men P är mycket bestämd om hur det skall se ut och jag håller bara med, men snyggt blir det minsann!


Jaja nu ska jag lägga mig ner igen och tycka synd om mig själv  


Trevlig helg!


Av H T - 19 januari 2011 10:49

Ja vad ska man säga....det hat varit en hel del sista tiden.

Min värkande kropp mår lite bättre efter 2 naprapatbesök, senast igår då jag även fick akupunktur, ont som satan gjorde det, men det är ju det som är meningen, då är ju nålen på rätt tsälle  men det gör ju inte mindre ont dårå.


Vi har nytt vardagsrum, eller ja nästan iaf, lite nya möbler å så, här nedan ett smakprov, mest för att se färgsättningen, skåpsluckorna i bakgrunden är klarröda i högblank vilket inte syns så bra, tyvärr, men vi är mycket nöjda:



nu är det bara en lampa som ska köpas, vi har inte bestämt storleken än därför så har vi inte köpt den....


Nu till helgen så blir det chill, vi måste jaga rätt på hundvakter till vi åker till Teneriffa, L är klar (hoppas jag) så det är pojkarna som skall delas upp  så att svärföräldrarna slipper ta båda.

Annar mycket chill, första helgen på 3veckor som vi är mer eller mindre barnfria -SKÖÖÖNT!  


Nu ska jag lägga mig ner och läsa en stund, ont i mörbultad kropp.

appropå färger, så how about min klocka:


  


TJING TJONG

Av H T - 14 januari 2011 16:27

&hl=sv_SE&fs=1&">

Av H T - 10 januari 2011 14:06

Jag har köpt en ny kamera och jag är SÅÅÅÅ lycklig, en systemkamera, nu fotar jag som bara den, ligger på nåt sätt i blodet då både mormor och morfar var fotografer (mormor pressfotograf och porträttfotgraf och morfar var tv-fotograf)  det är SÅ häftigt att se vilken oerhörd kvalitét man får på bilderna, så den lilla digitalkameran fick FM ta hon är oxå ett "fotofreak" och har varit det sen barnsben.

Nåväl jag fick anledning att testa på kameran  i lördags då vi va hos svärmor och svärfar, eftersom svärmor fyllde 70.

Där bjöds det på mat och trevligt sällskap och kameran, ja den funkade ju ypperligt.

I går var vi och handlade lite mat och tog det allmänt lugnt, jag har fått nån "bug" i kroppen igen, jag har ju haft strul med magen och nu mår jag illa typ hela tiden  INTE KUL! Hatar att må illa!

I dag eller i morgon ska vi åka med FM till Heavenly Ink för hon ska få sin navelpiercing, hon får den i 16-års present, men hon fyller om först 1 månad, men eftersom vi åker med kidsen till Teneriffa på sportlovet så måste den göras nu för att den ska hinna läka.  .

I morgon börjar T i skolan igen, han ska göra ett stopp hos sin morsa i 2 dagar, sen kommer han tilbaka hit på torsdag igen.

Tjejerna börjar skolan först på onsdag, men till helgen ska vi försöka och ta oss ut och åka skridskor med kidsen, skulle gjort det i helgen men det var ju så trist väder.

Sen blir det väl även bio, men vi får se!



 

Av H T - 3 januari 2011 14:34

Så var det nytt år igen då.

Jag tycker att tiden bara rusar *scary*

Vi har haft en jättehärlig jul och nyårshelg.

Vi firade såklart in det nya året hemma hos T&S och det var i vanlig ordning jättetrevligt!  

Till helgen fyller svärmor 70 år, så dit beger vi oss för att fira!

Här går allt annars sin gilla gång, jag är fortfarande nykär i min underbara man och vi har det superbra och att vi snart varit tillsmammans i bara 3 år är för mig helt otroligt, det känns som om vi varit tillsammans bra mycket längre (på ett bra sätt) och att vi känt varann hela livet!  ....antar att det är så när man har turen att få dela livet med sin tvillingsjäl!

 Jag älskar dig P, så mycket att  jag nästan går sönder!  





Ovido - Quiz & Flashcards