Alla inlägg under mars 2011

Av H T - 28 mars 2011 13:43


Jag kommer att pausa med bloggen ett tag, märker att jag inte hinner skriva här och har inte så värst mycket att skriva om heller!


Vill ni, så finns jag på mail, FB och mobilen!


So long, så länge......!


  

 

 

 

Av H T - 25 mars 2011 14:18

Hoppas er helg blir lika trevlig, som jag hoppas min blir och glöm inte !!!!!!


20.30 - 21.30 EARTH HOUR SLCK NER OCH STNG AV  A L L T !!!!






Av H T - 18 mars 2011 11:51

Av H T - 15 mars 2011 14:00

Läste Jennies blog och bestämde mig för att härmas -igen


 DAGENS

* Hur gammal är du om 5 år? 43 år

* Vem var den sista du träffade idag? Dagen är inte slut än, men med 100% säkerhet kan jag säga att det blir min man;-)

* Hur lång är du ? 165 cm.

*Vilken var den senaste filmen du såg? På bio: The King´s Speech, dvd: Zodiac 

* Vem ringde du senast? till min älskling

 * Vad har du för ringsignal? Anoying Stewie, från family guy

 * Vad är dagens planer? Ta ut hundar, laga middag, umgås med familjen

 * Föredrar du att ringa eller skicka sms? båda, beror på till vem

* Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta

 * När såg du din mamma senast? Minns inte

 * Vilken ögonfärg har du? Ljusblåa med ljusgrönt som omges av en jättemörkblå ring

 * Har du någon gång hittat en katt? Japp, eller han hittade oss och blev kvar

 * Vilken är din favoritplats? Med min familj, både hemma och på resande fot! 

* Vilken plats föredrar du minst? kommer inte på nån just nu

 * Var tror du att du befinner dig om 10 år? Nytt jobb. Jag är både Mormor och farmor, jag är oftare ute och reser med min älskling och har ett helt gäng cockrar hemma, men även en dvärgtax;-) bor i hus igen...

* Vem fick dig att skratta senast? Felicias kommentar när vi dela på en chokladbit

* Är du för ung för att äga vinylskivor? Nop och jag har massor!

 * Har du stationär eller bärbar dator? Båda

* Sover du med eller utan kläder? butt naked

Av H T - 11 mars 2011 15:16

Jag ääääälskar fredagar så är det bara, en skön känsla denna dag bara   

Helgen blir full proppad med saker att göra, som vanligt.

T har innebandy träning, vi tar alla hundarna på prommis under den tiden, som tur är så ligger hallen på "landet" så vi har i stort sett bara skog omkring.

P har sett att par jeans han ville ha så vi ska väl i väg och kolla in dem på Levi's och sen ska vi bada cockrarna i helgen, det blir trimning av alla hundarna också.

Vi ska byta säng till T också, han har en ny som står på vinden och den skall vi byta till, han har en förmåga att använda sängen som rum och lägger precis ALLT i sängen och för att förenkla och ha mer översyn så skall han få den andra sängen som är lägre och då kan vi se om han har för mycket prylar i sängen, vilket han inte ska, såklart.


NU ska jag surfa vidare//H 

Av H T - 1 mars 2011 13:48

...Ja det var det när vi landade, det var med andra ord en skillnad på 50 grader, eftersom vi lämnade Sverige och -25 grader!

Vi har haft en UNDERBAR sportlovsvecka och det går INTE att beskriva hur skönt det var att komma till solen, värmen, grönskan och lugnet!

Att få ta det chill i 7 dagar och dricka öl och drinkar, god mat och bada och sola och bara ha mysigt och umgås med familjen.

Vi hann med en utflykt, Spaniens högsta berg -Teide 3718 m ö h, vi var uppe på 3555 m ö h och det kändes, dels att det var kyligare (och snö!) men oxå att luften var tunnare och det var tungt att andas.

Resan var makalöst underbar och bilder finns på fejjan för den som vill....

 I går var jag till stan för att träffa Å, vi har inte setts på nästan 1 år och det kändes skönt att ses igen, vi lunchande, thaibuffé. Sen drog vi vidare till ett fik och fortsatte att babbla.

Min underbara man kom och mötte upp mig i Solna och vi åkte tillsammans hem, med sig i bilen hade han 2 utav hundarna och dem var glada, men inte överlyckliga att se mig, typiskt bortskämda hundar som var sura *haha* det verkar dock ha gått över för nu söker dom upp mig hela tiden :-).

Veckan blir lugn, mycket tvätt och så lite förberedelser för helgen.

Min älskade man fyller år i morgon och på lördag kommer svärföräldrana på middag.

Nu ska jag fortsätta surfingen:-)


Tjing tjong//H

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards