Alla inlägg under oktober 2009

Av H T - 31 oktober 2009 00:13

Jag är REDAN tröttSkäms känns inte så där supermegaroligt med tanke på att jag har ca 7 timmar kvar att jobba, just nu så är det fortfarande gäster vakna, de sitter här i lobbyn och plinkar på vårat piano, känns rätt så gemytligt faktiskt, han som "plinkar" är duktig, både på att spela och sjunga och det är ju ett plus, annars hade det varit outhärdligtFlört.

Det jobbiga blir ju att jag inte kan utföra alla mina sysslor, måste ju vänta till alla gäster lagt sig, men det är nog inte så långt kvar tills dessOskyldig.


En tanke dök i dag upp i våra huvuden, vi har diskuterat vårat kommande bröllop och det är ju HUR mycket som helst att planera och fixa och dona, visserligen roligt, men mycket att hinna med och att det ska funka och passa alla... och nu har vi tagit ett steg utanför "boxen" och funderar på att helt enkelt bara gifta oss utomlands istället, vi och ungarna, på Canarias, tror nog att vi sparar oss själva en hel del då, men då kommer vi till kruxet att man för enkelhetens skull ska vända sig till Svenska kyrkan och dem vill ha 300 euro OCH 3 kg kaffe (hihi det sista går väl men nästan 3000:-!) och då skall tilläggas att de har fasta dagar för vigslar, men får alltså inte bestämma själv!? Njae,vi måste tänka på detta, vi vill ju inte köra "kyrkogrejjen" igen, vi har ju båda gjort detta och det känns så konstigt när man inte är troende, men...men...kanske man får offra sig ändå, vi slipper ju en massa slita-håret-från-hjässan-av-stress- situationer genom att göra på detta sätt och det är ju faktiskt viktigt att man inte är helt slut a´la bridezilla på dagen av bröllopet så  man klappar ihop av ren utmattning, nu är ju inte jag så hysteriskt lagd, men ändåOskyldig. Det är ju en hel del planering och fix och trix redan nu och vi har ca 7 månader kvar och jag börjar känna press och stressFörvånad...

Näpp nu får jag göra lite nytta...kanske skriver mer i natt eller i morgon natt eller nåt, vi får väl se....


Tjing

Av H T - 28 oktober 2009 10:37

Jag har hittills haft en superskön vecka!

I måndags va jag inne i stan och lunchade och fikade med Å, SÅÅÅ kul att träffas igen, det va minst ett halvår sen sist vi sågs, men vi  har båda haft mycket och då är det svårt att få ihop det!

Vi babblade och babblade och hade bara trevligt, passade på att fråga henne om hon vill fota på vårat bröllop, hon är bl a utbildad fotograf och jag är SÅÅÅÅ petig eftersom min mormor var pressfotograf och jag är uppvuxen med hennes bilder och vill inte ha bara EN typ av foton (ateljéfoton) från vårat bröllop.

Hon nappade på idén och det känns suuuuuuperkul!

Jag mår bättre just nu, får ta en dag i taget, tjejerna har ju höstlov och mina föräldrar kom på att de ville ha besök av tjejerna ett par dar på lovet så dem är inte hemma och det känns JÄTTELYXIGT Skrattande, bara jag och P, ja hundarna förståss, men ändå, det är så lugnt och skönt, jag passar på att bara chilla då jag har en sån där rolig jobbhelg att se fram emotObestämdvisst är det kul att jobba igen, har skaffat ett till extrajobb btw, men att jobba monsterpassen a'la 12 timmar om dan, hela helger blir tufft, speciellt då man på helger oftast kan göra saker som inte hinns med under veckorna då alla andra jobbar.

 Men va fan, jag har bestämt mig för att inte vara sjukskriven mer så jag får ju ta detGlad.

Har äntligen bestämt mig (oss, P bestämmer ju också eftersom han betalar denKyss) för en vigselring, en superfin, enkel och klassisk ring i vitguld, med en sten på 0,15 carat, kostar 14200:- men vi får den för 9600:- ett kap måste jag säga!
Nåja, det är mycket kvar att fixa inför bröllopet, det är både kul och jobbigt, vi har bestämt oss för att hålla det för bara familjen, en lugn och trevlig tillställning i härlig (fjäll)miljö med god mat och harmonisk stämning, trots att det är "bara" familjen så slutar det vid ca 22 pers och smakar det så kostar det, så är det ju, men fint och mysigt ska det bliKyss.
Får inte bort den kursiva textenGråtersuperirriterande är det, jaja skit samma...
Jag återkommer, garanterat!
Tjing!
Av H T - 19 oktober 2009 13:03

Har hamnat i nån typ av svackaGråter...Jag mår som en prinsessa när det gäller mitt förhållande och allt med planeringen av vårat bröllop osv.... MEN någonting stör mig och jag kan inte sätta fingret på VAD!? Obestämd

Känns allt annat än kul, mår inge vidare rent mentalt, känner att jag närmar mig ångest attacker, har svårt att sova och att koncentrera mig, måste gå iväg och prata med någon igen.

P ställer upp som bara han kan, han är bäst på att lyssna och stötta, men jag behöver ytterligare någon att ventilera med, någon utomstående! Det är väl lite mycket "issues" omkring mig som behöver lösas antar jag, mestadels när det gäller C och sen när det gäller skiten med F-kassan, jobbigt jobbigt...Känner mig som ett psycho, då jag ena stunden mår alldeles förträffligt och nästa gräver ner mig, fattar ingenting...!Skäms



Nåväl nog med tråkigheter, vi har bokat resan till augusti, nästa sommar, jag vet, långt kvar tills dess men mycket att betala så vi måste vara ute i tid för att hinna med att få ihop $ och för att få så bra pris som möjligt på ett så bra hotell som möjligt!

Denna gång blir det CanariasSkrattandeingen av oss har varit där, jag har haft för mycket fördomar, men eftersom jag blev så glatt överraskad av resan till Mallorca förra sommaren så tänkte vi att "va fan" klart vi ska testa  detta också! Det är tydligen perfekt att åka dit i augusti också för då är det som varmastGlad. Det blir vår bröllopsresa MED barn, vi gör en vecka utan barn i direkt anslutning till bröllopet också. Ska bli askul och nu har vi något att se fram emot (förutom bröllopet), jag älskar att resa och att besöka nya platser, det är oerhört berikande för själenFlört. Det blir första gången för T och bara det är roligt, när man har med barnen och de är tillräckligt stora för att uppskatta en resa så blir det ännu roligare, mina föräldrar funderar på att haka och vi ska även fråga P:s brorsa om han och hans kids ska följa med, skulle vara superkul!

Nu ska jag fixa med annat!

Tjing!

Av H T - 8 oktober 2009 11:32

Jag veeeet, snart ny helg och jag bloggar om förra, men det har varit SÅÅÅÅ mycket denna vecka att jag inte haft tid tidigare.....

I fredags var vi in till stan och kollade på stand up comedy, asroligt var det då det var 4 st innan Pablo, men när Pablo kom ut och körde sin grej i 1 timme så var det hysteriskt, jag och P skrattade så vi fick kramp, jag trodde jag skulle spricka, det var SÅÅÅÅÅ jävla roligt! Skratt är förlösande och viktigt, jag skrattar ofta och mycket, men när det blir så här koncentrerat på 2 timmar och når kulmen i 1 timme, ja...då är man helt slut efteråt!

Va hemma runt 23, visste att det i stort sett bara var att hoppa i säng, då planen va att ta med kidsen på överasknings kryssning morgonen efter (Värtahamnen 06.40) för att fira T bl a.

Kl 05.00 ringde så klockan....USCH....vi va aströtta, men gick upp och väckte övriga , klädde på oss och kom inte längre då F fick ett epilepsianfall, hon föll inte så långt, hon satt som tur va, i sin säng och föll framåt och slog sig ite i nacken/bakom örat.

Hon har inte haft anfall på 9 månader så jag kände att jag blev lite skärrad, så P fick ta över, allt gick ju bra såklart men planerna på kryssning vart inställda, istället tog vi det lugnt resten av förmiddagen, ringde svärföräldrarna och förklarade läget då hundarna va där, men då F piggnade till såpass så för att göra något för att fira T så gick vi på bio och så Ice Age 3, den var ju såklart bra och alla va nöjda med dagen, trots starten.

Så nu blir det höjd dos av medicin, en höjning med, totalt, 50 mg, vi börjar med 25 mg. Jag tycker så synd om henne, inte nog med att hon redan är i en jobbig ålder med tonåren och allt, utan hon har sin sjukdom att tänka på ocksåObestämd.

På söndagen var vi en sväng till Ikea och köpte ljus och hittade enhylla som vi ska ha till köket, jag har också kommit på att det ekbord vi har i köket är på tok för stort, för detta kök, så där ska det in ett nytt, det andra bordetåker upp på vinden till vi fyttar till husSkrattande.

Nåväl veckan har bestått i mycket samtal med läkare och dyl....jag har dessutom klagat på mina glasögon som jag inte var nöjd med och jag har klagat tidigare men inte fått något gehör, nu har jag fått välja en helt ny bågeGlad.

I helgen är det BARA jobb, går på fredagkväll och jobbar tills måndag morgon, blir inte mycket familjetid dåråSkämsmen P kommer och hälsar på en sväng och sen får jag träffa dem nästa vecka ist.

Nu ska jag hoppa in i duschen!

Tjing!

Av H T - 2 oktober 2009 15:19

Jaha ja så var det helg igen!

Jag har jobbat 2 nätter i rad nu och i natt var jag skittrött och det blir ju inte bättre av att man går ut efter 07.15 på morgonen, när man slutat och håller på att frysa arslet av sigFoten i munnen.

Men sova har jag fått göra och det känns ju fantastisktTungan ute.

Ikväll ska vi se en stand-up komiker från staterna, som heter Pablo Fransisco, ska bli SÅÅÅÅ roligt, något jag verkligen ser fram emot!!!

I morgon tar vi en 12-timmars kryss med ungarna för att fira T och för att fira att det gick så bra för P i tingsrätten här om dan!

 Tanten (hans ex) verkar ha tagit detta till domstol så att hon ska få ensamtid med P, SÅ SORGLIGT!!! Bara att TRO att allt ska bli bra på den fronten nu gör att jag känner mig aningen illa till mods, med tanke på hur hon betett sig och behandlat lilla T, så är det kört, den båten har lämnat hamnen, om jag ska uttrycka mig milt! Men...men...somliga saknar självinsikt och tankeverksamhet, så jag är inte direkt förvånad!

 I allafall så var det ett steg i rätt riktning efter tingsrätts förhandlingarna i onsdags och det ger skäl att fira!Skrattande

Nåväl, helgen är fullspäckad och det är bara att passa på, för hela nästa helg jobbar jag och då får jag knappt träffa min familj överhuvudtaget, men så är det med skiftarbete!

Jag och P håller på att diskuterar en jättetrist och sorglig sak angående hundarna, inget vi bestämt än så jag kommer inte att skriva så mycket mer om det för än jag vet helt säkert, men  det känns jobbigt, sorgligt och trist!


Nåväl, måste få något i magen....


Tjing tjong Kyss

Ovido - Quiz & Flashcards