Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Pablo Fransisco etc etc

Av H T - 8 oktober 2009 11:32

Jag veeeet, snart ny helg och jag bloggar om förra, men det har varit SÅÅÅÅ mycket denna vecka att jag inte haft tid tidigare.....

I fredags var vi in till stan och kollade på stand up comedy, asroligt var det då det var 4 st innan Pablo, men när Pablo kom ut och körde sin grej i 1 timme så var det hysteriskt, jag och P skrattade så vi fick kramp, jag trodde jag skulle spricka, det var SÅÅÅÅÅ jävla roligt! Skratt är förlösande och viktigt, jag skrattar ofta och mycket, men när det blir så här koncentrerat på 2 timmar och når kulmen i 1 timme, ja...då är man helt slut efteråt!

Va hemma runt 23, visste att det i stort sett bara var att hoppa i säng, då planen va att ta med kidsen på överasknings kryssning morgonen efter (Värtahamnen 06.40) för att fira T bl a.

Kl 05.00 ringde så klockan....USCH....vi va aströtta, men gick upp och väckte övriga , klädde på oss och kom inte längre då F fick ett epilepsianfall, hon föll inte så långt, hon satt som tur va, i sin säng och föll framåt och slog sig ite i nacken/bakom örat.

Hon har inte haft anfall på 9 månader så jag kände att jag blev lite skärrad, så P fick ta över, allt gick ju bra såklart men planerna på kryssning vart inställda, istället tog vi det lugnt resten av förmiddagen, ringde svärföräldrarna och förklarade läget då hundarna va där, men då F piggnade till såpass så för att göra något för att fira T så gick vi på bio och så Ice Age 3, den var ju såklart bra och alla va nöjda med dagen, trots starten.

Så nu blir det höjd dos av medicin, en höjning med, totalt, 50 mg, vi börjar med 25 mg. Jag tycker så synd om henne, inte nog med att hon redan är i en jobbig ålder med tonåren och allt, utan hon har sin sjukdom att tänka på ocksåObestämd.

På söndagen var vi en sväng till Ikea och köpte ljus och hittade enhylla som vi ska ha till köket, jag har också kommit på att det ekbord vi har i köket är på tok för stort, för detta kök, så där ska det in ett nytt, det andra bordetåker upp på vinden till vi fyttar till husSkrattande.

Nåväl veckan har bestått i mycket samtal med läkare och dyl....jag har dessutom klagat på mina glasögon som jag inte var nöjd med och jag har klagat tidigare men inte fått något gehör, nu har jag fått välja en helt ny bågeGlad.

I helgen är det BARA jobb, går på fredagkväll och jobbar tills måndag morgon, blir inte mycket familjetid dåråSkämsmen P kommer och hälsar på en sväng och sen får jag träffa dem nästa vecka ist.

Nu ska jag hoppa in i duschen!

Tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H T - 28 mars 2011 13:43

  Jag kommer att pausa med bloggen ett tag, märker att jag inte hinner skriva här och har inte så värst mycket att skriva om heller!   Vill ni, så finns jag på mail, FB och mobilen!   So long, så länge......!            ...

Av H T - 25 mars 2011 14:18

Hoppas er helg blir lika trevlig, som jag hoppas min blir och glöm inte !!!!!!   20.30 - 21.30 EARTH HOUR SLCK NER OCH STNG AV  A L L T !!!!           ...

Av H T - 18 mars 2011 11:51

Av H T - 15 mars 2011 14:00

Läste Jennies blog och bestämde mig för att härmas -igen    DAGENS * Hur gammal är du om 5 år? 43 år * Vem var den sista du träffade idag? Dagen är inte slut än, men med 100% säkerhet kan jag säga att det blir min man;-) * Hur lång är du ?...

Av H T - 11 mars 2011 15:16

Jag ääääälskar fredagar så är det bara, en skön känsla denna dag bara    Helgen blir full proppad med saker att göra, som vanligt. T har innebandy träning, vi tar alla hundarna på prommis under den tiden, som tur är så ligger hallen på "landet" s...

Ovido - Quiz & Flashcards