Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Nothin' special..

Av H T - 3 februari 2011 12:53

Denna vecka har rusat....

Har haft fullt upp med familjelivet helt enkelt  .


I morgon är det ännu en underbar fredag och då står handling på schemat.

FM fyller 16 nästa vecka och i och med detta så skall hon ha en tjejmiddag på lördag, så vi ska åka med henne och handla till detta.

(Vi då, jo vi får helt enkelt ta och "försvinna" för ett par timmar.

På dagen blir det en isrunda/skogen och grilla och vi det laget har vi förhoppningsvis nöjda/trötta hundar och då drar vi hm och gör oss snabbt i ordning och drar sedan på bio.

Vi hade tänkt se "the green hornet" men så fastnade jag för "the king's speech" som jag såg en trailer för och visade den för P och även han tyckte den verkar bra, så det blir "The King's Speech" och så får vi väl se hur länge vi blir borta, men tillräckligt för att brudarna ska få vara i fred ett par timmar iaf  .



Måste bara tala om hur stolt jag är över min soon-2-b-16-years-old, dem hade en övning i tisdags, i skolan, där dem fick testa att hoppa ner i en isvak (frivilligt) och ta sig upp med isdubbar osv, det fanns såklart brandmän m.m på plats och hon GJORDE det   det tycker jag är skitbra gjort! Sen har vi ju fått höra om det hela veckan oxå  

Här är en bild när hon ska ta steget ut och hoppa i *bbbrrr*  

  






På söndag är det 2 veckor kvar tills vi åker till Teneriffa, tyvärr är hund-passnings-situationen icke löst, det är så typiskt, S hade kunnat vara hos mina föräldrar om inte min pappa va nyopererad för prostata cancer  , men jag vet att det kommer att lösa sig så jag känner ingen oro, men ändå en lös knut så att säga.

Annars är det inte så mycket på G, skulle åkt på utstälning med L nästa helg, men det blir tyvärr inte.

Vi lovade T att han skulle få börja på innebandy och självklart är det så att småungar alltid får dem sämsta träningstiderna (tidigt mitt i veckan, eller tidigt på helger  ) been there, done that before, när C spelade handboll och innebandy!

MEN i och med att hans morsa inte kommer att ta honom hit för träningar så har vi informerat tränaren om att han endast kommer att gå varannan helg och då vore det ju dumt om han missar nu i början pga en valputställning.

Så  vi beslutade oss för att hoppa den så han kommer iväg på sin träning  .


Nej nu ska jag ta ut lillstumpan!

Trevlig Helg!

Tjing  


 
 
Jennie & Frasse

Jennie & Frasse

5 februari 2011 11:10

Veckorna rusar verkligen iväg här med. ;)
Hoppas ni blev nöjda med biobesöket.
Kul för T att få börja bandy.

//Jennie

http://frassehero.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H T - 28 mars 2011 13:43

  Jag kommer att pausa med bloggen ett tag, märker att jag inte hinner skriva här och har inte så värst mycket att skriva om heller!   Vill ni, så finns jag på mail, FB och mobilen!   So long, så länge......!            ...

Av H T - 25 mars 2011 14:18

Hoppas er helg blir lika trevlig, som jag hoppas min blir och glöm inte !!!!!!   20.30 - 21.30 EARTH HOUR SLCK NER OCH STNG AV  A L L T !!!!           ...

Av H T - 18 mars 2011 11:51

Av H T - 15 mars 2011 14:00

Läste Jennies blog och bestämde mig för att härmas -igen    DAGENS * Hur gammal är du om 5 år? 43 år * Vem var den sista du träffade idag? Dagen är inte slut än, men med 100% säkerhet kan jag säga att det blir min man;-) * Hur lång är du ?...

Av H T - 11 mars 2011 15:16

Jag ääääälskar fredagar så är det bara, en skön känsla denna dag bara    Helgen blir full proppad med saker att göra, som vanligt. T har innebandy träning, vi tar alla hundarna på prommis under den tiden, som tur är så ligger hallen på "landet" s...

Ovido - Quiz & Flashcards