Alla inlägg under februari 2010

Av H T - 25 februari 2010 12:34

Jag är askass på att skriva här just nu, men jag har inte haft någon lust alls!  känner mig less just nu för att det är så ont om jobb, på hotellet är det som det är och jag VET att dem inte behöver några nya nu så jag får snällt tacka och ta emot då jag behövs och det är  trist för jag stortrivs där!

Det är ju fullständigt förenat med LIVSFARA att anställa någon som mig, någon, som trots 2 utbildningar, faktiskt varit hemma och sjukskriven ett par år pga min medfött taskiga rygg, kan ju inte jag  hjälpa precis  ...men...men jag får hoppas att jag får samma chans någonstans, som jag fått på hotellet, för jag vill ju bara ha en kontinuitet i min inkomst och endast jobba max 75%, mer kan jag inte jobba.

Men sen finns ju ytterligare hot med mig, inte nog med att jag har varit sjukskriven, jag är gammal oxå fyller ju 38 år i december, har dessutom stora barn, tror nog att det ses som ett hot oxå....nåväl jag ska inte låta bitter, för det är jag inte, jag är dock less på att bli bedömd utifrån ett papper  ! Bara trist att man inte får jobba, när man vill, många som hellre vill sitta på sitt arsle hemma och med gott samvete vara "sjukskriven" och samhället till last och dessutom ge oss som har problem med kroppen eller knoppen, på riktigt, dåligt rykte, jaja ....shit happens when you party naked! Det ordnar sig så småningom, det är jag säker på...!

Tjejerna har iaf sportlov denna vecka och från och med i dag så blir vi barnfria till på söndag  ska bli SÅÅÅ najs, det blir lugnt i helgen, förutom på lördag då vi ska in till stan och käka på restaurang och fira min älskling, som nästa tisdag fyller 35 år!

På söndag kommer tjejerna hem igen och mina föräldrar stannar på fika och så kommer svågern och svärföräldrarna också, ska bli trevligt!

I morgon ska jag till frissan också, ska också bli skönt!


Nu ska jag ta mig lite kaffe!


Trevlig Helg!




Av H T - 13 februari 2010 04:56

Är på jobbet och börjar känna mig lite smått seg  i kolan nu  kom in ca 20.30 i går och allt har gått bra, tills typ 3 i natt, då blev det en hel del strul och jag fick ringa å väcka chefen  men det gjorde henne inget, måste man starta om servern och hela systemet här, så ska det göras på natten  . Väntar på brödleverans och ska ta mig lite färska frallor till frukost och sen sitter jag i stort sett  "av tiden", vill hem till min älskling och lägga mig i sängen och gosa  

....Ska sova ett par timmar, för sedan är det upp och fixa i ordning för vi får gäster, ska fira F litegrann (igen) och sedan bara snacka skit, äta tacos och dricka vin, låter väl som en hyfsat najs kväll!?  ....men nu vill jag bara att klockan ska bli 07.15 så jag får åka hem och sova litegrann!

Ska nog ta och lägga ut morgontidningen nu, så jag slår ihjäl liiiiite tid  iaf    ...

 

Ciao  

Av H T - 8 februari 2010 12:49

Klockan 05.47  8/2 1995 föddes min goa dotter, idag fyller hon alltså 15 år!


Jag var smått chockad då jag kommit in på förlossningen dryga 45 minuter tidigare och var öppen 2 cm och barnmorskan deklarerade, att även om det var mitt andra barn så skulle hon födas omkring lunch!

Men icka sa nicke.....under dessa 45 minuter så gick det undan och vips så var hon född!

Jag fick aldrig komma in på något förlossningsrum, det hanns aldrig med, utan hon föddes på en sån där liten brits i ett intagningsrum  allt gick i en rasande fart och inte en kännbar värk hade jag, där låg jag med min lilla nyfödda tjej, 22 år gammal, smått chockad och insåg att även denna förlossning blev ett annorlunda kapitel.


Totalt, sedan vattnet hade gått gick hela förloppet på ca 2 timmar och 15 minuter!

 Så här har det i stort sett ut hela tiden med F, hon har alltid varit tidig med allt och hon har inte haft något tålamod och i dag fyller hon då 15 år, kan inte fatta att tiden rusar så fort.

Hon är en stark och tuff  tjej som säger vad hon tycker, önskar dock att hon var lite mindre naiv, men det är endast pga hennes skruvade familj på den "andra" sidan , men jag är inte så värst orolig, hon har gått igenom mycket och har en starkare mognad än hennes far någonsin kommer att få!


Vi firade med en kryssning med mina föräldrar i fredags och eftersom hon har epilepsi så har hon önskat sig en ny cykel, som vi ska köpa till våren, igår fick hon en ny dunjacka, det ville hon ha så länge  och idag så firar vi med god mat och samvaro!

I morgon firar vi lillasysters namnsdag, lillasyster som för övrigt blev 13 ½ år i lördags, det diffade på 2 dagar att det skulle bli exakt 18 månader emellan systrarna, det blev ist 17 mån och 28 dagar *hihi*


Nu ska jag förbereda  och fixa till vit chokladmousse, beställt av födelsedagsbarnet!


Tjing tjong!  

Av H T - 2 februari 2010 18:01

Jobbar idag, tror no att jag gett upp att blogga hemifrån då vårat sladdlösa-värdelösa tangentbord inte vill som jag vill  har inte hänt så mycket heller.... jag har påbörjat nedräkningen, idag är det exakt 120 dagar kvar tills vi åker till Canarias och då är det 124 dagar kvar tills jag gifter mig med min älskling  jag tycker att jag har det mesta under kontroll, jag skall boka SPA-behandlingar till mig och P som vi ska göra samma dag som vi gifter oss, vi gifter oss inte förän 16.30 på eftermiddagen så vi hinner med lite sånt också tänker jag  . Ska bli helt underbart -allt -hela skiten liksom  


Till något annat då..... Jag tycker att det är mycket löptikar ute just nu, grabbarna är som helt tokiga och igår, på isprommisen, drog våran yngling och vi fick leta efter honom, vi hade dock en aning och hade rätt i våra aningar....grrr.


På fredag åker vi på en 24-timmars kryss, då min goa onge, fyller 15 på måndag, just nu är hon sjuk och jag hoppas hon kryar på sig tills på fredag annars blir det väl inte så värst kul. Familjen och morsan och farsan åker, ska bli kul!

Nej nu måste jag återgå till mitt arbete, har precis avnjutit en god middag (man blir bortskämd när man jobbar -restaurangmat)

 

Tjing

Ovido - Quiz & Flashcards