Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

lugnet före stormen!

Av H T - 17 februari 2011 13:41

Det ska bli SÅÅÅÅ skönt att åka i väg om några dagar (3)!

Jag längtar verkligen!


I övrigt sitter jag och planerar för sommaren och för sommarens utställningar, vi ska dra till Norge i allafall minst 1 gång!

Vi får väl se, men det ser bra ut för den svarta nu, för det har hänt massor med honom, han har fått mera kropp och gått upp i vikt och fått mera päls...thank god för laxfoder  . Han ser lovande ut och jag tror nog att vi ska kunna fixa en till bra officiell merit på utställning för honom, annars blir det mest lilla långörat som skall ställas ut.

Fokus kommer dock att ligga på viltspår, ska bli skitkul att köra i gång med det så fort snön är borta, jag tycker att alla mina hundar har potentialen för det, så det ska vi försöka att ta oss tid till.

Sen hur det blir med semestern i sommar är svårt, vi VET att vi skall fjällvandra i Tännäs och det skall bli underbart, jag älskar att fjällvandra!

Jag köpte ju nyligen nya vandringskängor, så dem ska få bekänna färg i sommar, jag har ju testat dem nu som ren vinterkänga och dem är inte supervarma, men supersköna och det var ju det som var syftet!


Men i övrigt i sommar blir svårt att klura på, hundutställningar är helt klart att det blir...hundlivet är kul men FULLT av  många wackos, så efter att man hållt på med detta i nästan 20 år så har man blivit luttrad och lärt sig att folk som tycker att det är OBEHAGLIGT att få höra sanningen....ja dem är inte värt att lägga så mycket krut på, det roliga är dessutom att dem ser en som ett HOT (!?)

 Ja då har man en del att dölja....men så är det och det är upp till dem, jag fortsätter att vara den jag är och fortsätter att säga vad jag tycker, like it or not, take it or don't ask me of my oppinion!

Jag räknar ju med att folk är så emot mig, men ärlighet/uppriktighet och hundfolk (generellt) är något som inte går ihop...Nu är ju inte ALLA så här, men väldigt många och jag tycker att det är sad....sad but true som Metallica sjunger. Eller som min älskade man brukar säga : Sanningen svider! och han kan inte ha mer rätt än så....

Nåja I couldn't care less...det är därför jag forsätter, eftersom jag har det som en hobby, inte ett liv! En kul hobby som INTE skall förväxlas med för mycket allvar!

Innan vi reser iväg skall dock alla hundar badas och trimmas igen, DET är ALLVAR  haha , det är 2 veckor sedan jag trimmade dem allihopa och långöronen börjar få utväxter där dem inte ska ha, så det blir till att trimma, den svarta ser perfekt ut nu, då jag tog ganska så mycket sist.

Dem skall vara x-tra fina och prydliga då dem skall vara borta  på kollo .


Tax-free varorna är beställda och jag har beställt 2 parfymer + en massa andra produkter, brudarna har beställt och mannen har beställt parfymer så det ska bli kul bara när man kommer på planet att kollar igenom alla varor. 1 liter Jäger är såklart beställd, jag är sällan så bra i magen som på en semester då man börjar morgonen med en Jäger  hemskt att säga men så är det, skulle ju inte var så där jättebra att dricka det var och varannan dag kanske med risk för alkisvarning, men ändå, skitbra är det!

Jag kommer inte att lägga upp några semesterbilder här, gör jag det så gör jag det på FB!


Jag ska fortsätta och packa nu, skall göra ett besök på FB och sen fortsätter jag med packningen  


Trevligt sportlov önskar jag Er som har det nu v8.

Jag vet att jag kommer att ha det.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H T - 28 mars 2011 13:43

  Jag kommer att pausa med bloggen ett tag, märker att jag inte hinner skriva här och har inte så värst mycket att skriva om heller!   Vill ni, så finns jag på mail, FB och mobilen!   So long, så länge......!            ...

Av H T - 25 mars 2011 14:18

Hoppas er helg blir lika trevlig, som jag hoppas min blir och glöm inte !!!!!!   20.30 - 21.30 EARTH HOUR SLCK NER OCH STNG AV  A L L T !!!!           ...

Av H T - 18 mars 2011 11:51

Av H T - 15 mars 2011 14:00

Läste Jennies blog och bestämde mig för att härmas -igen    DAGENS * Hur gammal är du om 5 år? 43 år * Vem var den sista du träffade idag? Dagen är inte slut än, men med 100% säkerhet kan jag säga att det blir min man;-) * Hur lång är du ?...

Av H T - 11 mars 2011 15:16

Jag ääääälskar fredagar så är det bara, en skön känsla denna dag bara    Helgen blir full proppad med saker att göra, som vanligt. T har innebandy träning, vi tar alla hundarna på prommis under den tiden, som tur är så ligger hallen på "landet" s...

Ovido - Quiz & Flashcards