Alla inlägg under mars 2010

Av H T - 24 mars 2010 14:41

Efter ett HELT galet år 2007, med party var och varannan helg, så hade jag lessnat på att vara ute och festa....

I början av 2008 skrev jag in mig på mötesplatsen och tänkte att jag skulle testa detta med nätdejting och visst fick jag napp, hela tiden...var ute på ett par dejter men det var liksom inga om gav mig något överhuvudtaget och jag började undra om jag blivit immun  ...

En helg i början av mars var jag trött och genomförkyld, satt som vanligt vid datorn, hade bestämt mig för att försöka "bota" min förkylning med vin  "pratade" med några utav killarna jag brukade ha kontakt med och var allmänt less kände jag, det var ganska så sent och jag var lite salongsberusad när det kom en kommentar från en ny kille "hej snygging" skrev han...jag suckade väl lite och bara "hej hej" tillbaka, jag kände att ville denna kille ha kontakt så skulle han få mig, rakt av, precis som jag är, ni som känner mig vet ju precis då vad jag menar  (för man tenderar att gå lite som katten kring het gröt, eller JAG gjorde det iaf) vi "pratade" han var intressant, snygg och verkade vara väldigt jordnära, inte som flera av dem andra, vi kom fram till att han bodde på samma sida av stan som jag och kom i från grannkommunen till där jag själv var uppväxt.

Han var 3 år yngre än mig och hade en liten son på snart 4½ år.

Kände att jag ville pratat mer och mer men han skulle gå och sova för att ta hand om sin son dagen därpå, men jag fick hans msn....

Sen var det igång, vi "pratade" via nätet så fort det fanns möjlighet och efter ca 3 dagar så dog min dator   den var ju i förkastligt skick så det var ju bara en tidsfråga, men jag fick PANIK....shit shit shit...vad skulle jag göra och vad hade han för msn egentligen????????

Jag gick ut på min hotmail via mobilen och skrev in hans msn/mail och skickade honom ett mail och förklarade vad som hänt och lämnade ut mitt mobilnummer (har aldrig gjort så förr om man säger så) .....

Sen gick tiden SAKTA SAKTA och jag undrade om han skulle ringa och det gjorde han och efter det så var det som om vi känt varann i evigheter och vi pratade i 4 timmar den dagen.....

Nästkommande veckor så pratade och sms:ade vi med varann hela tiden, kvällarna bestod i 5-6 timmar långa samtal och vi "avhandlade" allt mellan himmel och jord!

Tillslut så kom då dagen då vi skulle ses (24/3-08), han kom och hämtade mig hemma och det första jag fick var en kram och han sa  "va fin du är"....den dagen minns jag som om den vore i går, vi umgicks under hela dagen och sen åkte vi hem till honom och pratade och bara lärde känna varann!

Sedan denna dag så har mitt liv inte varit sig likt, han tog mig med storm, han är inte som någon annan jag träffat, han kompletterar mig perfekt med sina olikheter, men samtidigt är vi mycket lika!

Min kärlek till honom kom som en blixt från en klar himmel, den var omdelbar!

Att få känna denna känsla för en annan person är HELT FANTASTISKT och att känna att den växer hela tiden är  lika underbart, jag älskar honom så villkorslöst, som jag aldrig älskat förut!

Jag är oerhört lyckligt lottad som funnit, mannen i mitt liv, mitt livs kärlek och jag tackar varje dag för att han är min och för tiden vi får tillsammans.

Vi är själsfränder och det har vi sagt sen vi träffades.

Att vi nu, inom 2½ månad, kommer att bli man och hustru är egentligen för mig fortfarande lite overkligt, men jag längtar jättemycket och jag ser fram emot att få fortsätta att leva mitt liv med P, han är ALLT jag någonsin önskat och lite till......!

 

 

Av H T - 23 mars 2010 13:43

ett tag sedan jag bloggade, men jag har inte tid just nu...

All tid går åt att planera vårat bröllop (snart så) och sen den där jävla vårdnadstvisten som min älskling får genomlida...

När jag gick igenom samma sak så var min klar vid det här laget, alltså tidsmässigt, hans har bara börjat..... då det blivit beslutat att det skall göras en umgänges- och -boende utredning utav socialen, det var P som ville ha den, bara för att klämma åt häxan (hon vill ju sitta på fam.rätten och snacka skit om hans nuvarande liv och beslut och hon skall inte få den möjligheten igen), hon vet ju inte hur en sådan går till (jag vet  ) och hon springer runt och är så jävla säker på att allt ska gå HENNES VÄG!

Nu har hon dessutom ändrat sig och vill bara att T skall vara hos oss mellan fred-sönd, nu är han torsd-månd, hon fattar inte att alla hennes utspel om ändringar hit och dit ligger henne i fatet och det tycker vi är asbra!

Vi VET att han har det bra och trivs bra hos oss och VILL vara mer hos oss, det vet inte häxan och hon kommer inte fatta vad som hände då jag och P smörat upp tanterna från soc, bara genom att vara oss själva!

Kommer att gå skitbra, eftersom hon är en tystlåten och sur (bitter) människa som det bara LYYYYYYSER osäkerhet om.....

 Jag VEEET att det INTE är huvudsaken och att man inte bedöms enbart på hur man är, men det ligger mycket i hur man beter sig, talar och lägger fram saker och ting och det VET jag att hon inte är särsklit duktig på! 


JA! Jag tycker oerhört illa om henne, för hon är osympatisk och behandlar sitt barn som skit, bara för att hon är bitter emot dess far!

Hade hon skött detta på ett vuxet och snyggt sätt så hade jag inte haft något agg emot henne, för det hade jag inte från början, men eftersom hon når nya lågvatten hela tiden så kan man inte annat än ogilla henne och det står jag för!



Bröllopet tar mycket tid och energi, men mycket BRA tid och energi, ska hämta ut klänningen jag beställt till helgen, vi har hittat en skitsnygg vit kostym till P, till den blir det troligtvis en mörklila skjorta, jag ska nog ha en bukett med bara kallor, dem som ser ut att vara svarta fast dem är mörktmörkt lila!

Har fått kontakt med en tant på Canarias som är norska och som har en salong där vi ska bo, hon hjälper till med det mesta och det känns skitbra!

Sen väntar jag på en rabattcheck från Hallbergs guld, är medlem och tänkte utnyttja min 30% rabatt till vigselringen som annars går lös på nästan 15000:-, men ack så fin den är!  


Veckan blir lugn med jobb till helgen, skall träffa Jennie och Veronica på torsdag då dem skall hit och hd-röntga från den senaste kullen, själv väntar vi med Mr Svart då han är sen i utvecklingen  (precis som mormor) och såklart för att penga prioriteringen just nu, är vårat bröllop!

Appropå Mr Svart och hans mormor så skulle den högt saknade och älskade Wilda blivit 11 år idag om hon fått leva  ....

Ryggen känns mycket bättre efter den senste sessionen hos massör D, han är verkligen jätteduktig och nu har jag bara den vanliga smärtan och det känns ok!

Snart är det påsklov och då kommer T att vara här hela lovet, ska bli kul, ev åker vi en sväng till Junibacken, bara han och jag, P jobbar som vanligt!


Nej nu ska jag kolla webb-tv -Svenska Hollywoodfruar  


Tjohejs....!



Av H T - 16 mars 2010 19:49

 

TACK Susanna, ska verkligen kolla upp det!  låter kanon!

Av H T - 15 mars 2010 13:36

I natt har jag fått sova heeela natten lång (hör INTE till vanligheterna om man säger så) det blir en sån enorm skillnad för mig då, jag brukar i regel vakna varje gång jag ska vända på mig, vilket sker ofta, det gör så satans ont i min rygg så jag vaknar, men eftersom jag endast sov ca 3½ timmer efter jobb-natten igår så var jag så slut när jag kom i säng att jag sov son en stock, vilket är underbart  .

Söndagen passade vi på att vara ute och njuta av det underbara vädret och sen blev det tacos till middag och det var ok, jag älskar stark mat, men min magen älskar inte det, så jag fick så ont i magen efteråt och jag antar att jag måste inse att jag har IBS och det suuuuuuger, för jag vill kunna äta vad jag vill, utan att få ont i magen och gallan.

Bara ont ont ont...ibland är jag så less på att jag har mina krämpor, men jag antar att jag bara får göra det bästa av situationen, blir as irro när folk tjatar om ryggskott osv, då går jag oftast därifrån, för dem som gnäller, för detta VET INTE hur det känns att ha ont i ryggen 24-7, 365 dagar om året! Jag skulle gärna har ryggskott lite då och då om jag slapp detta, till och från är det ett helvete, förra veckan hade jag problem att ens stå upp, men det är ingen som vet och det är JUST för att jag själv är så less på smärta!

Så nu skiter vi det!


Jag har föresten hittat en klänning som kan vara min stil, till bröllopet, jag gillar det faktum att den är cremefärgad, fin med mycket enkel skärning och stil, vill inte ha en maräng som hänger i garderoben sen, utan vill gärna ha en klänning som jag kan återanvända och varje gång jag gör det "ha med mig" min lyckligaste dag och jag tycker att denna passar in på det, den är beställd och när jag får den ska jag kolla hur den sitter, så här ser den iaf ut: (till den, OM det nu blir den, så ska jag ha ett par svarta pumps som har träklack och platå, och n öppen tå, så man ser min tånagalar som dagen till ära skall vara svartmålade, HELT i enlighet med MIG  -traditionellt -NEJ TACK!)



  


Av H T - 14 mars 2010 05:47

 ...jaha så var man här igen, men snart så får jag gå hem och då vet man aldrig när det blir dags för nästa blogg    ...

Känner mig fortfarande förvånansvärt pigg och fräsch, har gjort 90% av det jag ska göra under mitt arbetspass, det sista brukar jag alltid spara till den sista timmen, som infinner sig exakt om 1,25...

Jag tycker att det är bra att man tar det sista mot slutet på passet, även om jag inte är så fasligt trött så är det bra att ha något som håller en igång tills man ska gå hem så man inte sitter ner och bli trött sista halvtimmen eller så....

Min älskling var hit och hälsade på en stund, han är så go' som kommer upp och håller mig sällskap när han kan ligga hemma och sova ist  ....

En ny vecka är i antågande och tiden bara rusar, det är redan i mitten av mars, snart borde väl ändå våren komma, det är en underbar vårvinter just nu....det var det bästa jag visste när jag bodde i Härnösand -vårvintern!

Så underbart att vara ute i snön och solen som bara gassade  ...


Neh nu ska jag ta mig samman sista timmen....

tjing tjong och go'natt från mig  


Av H T - 13 mars 2010 23:19

...som sagt på jobbet och det är en privat fest och den är så tråkig att man går sönder!!!!!!!  

Visst är det en som fyller 50 och en som fyller 80....men ändå???!!

Det är supertöntiga "tävligar" ...emellan är det tyst sen är det aslåååånga och trista tal ...emellan är det tyst och sen är det en urdålig trubadur och så är det tyst.....vet inte vad jag ska säga.... men att det finns folk som är så tråkiga är ju sorgligt, jag saknar ord faktiskt.

Jag hoppas detta tar slut snart, men med tanke på klientelet så lär dem knappast vara uppe hela natten och parta om man säger så....dem sitter ju nästan  precis där jag jobbar så det här suger verkligen  ...

Åååååå va uttråkad jag är, mina sysslor som skall göras, är sånt som jag ska göra då gästerna gått och lagt sig, så jag får snällt sitta här och bli ännu mera uttråkad...Shit alltså!


  

Av H T - 13 mars 2010 20:00

Ja jag vet inte vad jag ska säga om att jobba idag, behöver ju $, samtidigt som jag behöver vara med P, han har jobbat som en gris sista 2-3 veckorna, så han är megatrött när han kommer hem *förståss* och sen allt som pågår med hans X och T så blir man ju utmattad för mindre, lägg till att mitt X jävlas så har vi en finfin liten blandning  ....därför så känner jag att jag bara vill vara med honom och mysa och tänka på allt annat än skiten runt omkring oss  .

Samtidigt är jag skitsur för att jag har fått så få timmar på jobbet, men är man bara timmis så är man och det suger eftersom jag stortrivs här och vill hellre vara kvar här än att leta mig vidare, men jag måste fundera på något annat som genererar i mer $, tyvärr!

Nåväl, det är ju bara i natt, sen så har jag inge mer spikade timmar denna månad  ja jag vet det är dubbelt, vill jobba för att få mer$ men vill ändå vara mer med P...

Jaja...i dag är en privat fest här och det verkar förvånansvärt städat, iaf än så länge, vi får väl se, hoppas på mer drag, annars så somnar man väl  .

Tidigare i dag så tog vi det bara chill, SÅÅÅÅ skööönt, tog en mysig långis på isen i solskenet, känns fan som att våren är på g nu *hoppas*

Jaja jag kanske återkommer senare, verkar som att majoriteten av svenskar glor på melodifestivalen idag, jag har lagt ner sånt som melodifestival, let's dance osv osv...idol kan funka, men inget jag följer slaviskt!

På melodifestivalen är det ändå bara skit som vinner och så kommer man på "skäms-plats" i den stora sen, för den kan vara kul att se på.


Back to work now.....


Tjing tjong

Av H T - 12 mars 2010 09:08

...och en sån dag hade jag igår.


Eftersom x:et bestämt att HAN inte vill ta hand om sina barn, men vill inte heller att JAG ska det, utan vill att dem skall omhändertas (han har sagt det själv), så har han gjort till vana att ringa till soc och anmäla mig lite då och då  ....!

Eftersom vi numer bor i en ny kommun så var jag tvungen att ta med mig tidigare anmälningar och gå ner på socialkontoret och prata med dem och de saker han sagt var skrattretande och rent av absurda!

Jag har inget att dölja så jag ser inga problem att gå ner och prata med dem där, för jag vet att mina flickor mår alldeles utmärkt, MEN det var jobbigare än jag trott att det skulle vara...jag fick sitta och gå igenom ALLT och då menar jag ALLT, hans förtryck av oss alla, hans slag, skuldbeläggning och psykningar emot barnen och djuren, hans psykningar emot mig, som tillslut försatt mig i en slags dvala och psykisk utmattning att jag inte längre orkade stå emot då han gav sig på barnen     (brukar alltid förklara mitt tillstånd då, som en utav kungarna i sagan om ringen filmerna, han som har som ett hölje över sig och som hela tiden gör som den där äckliga gubben brevid honom, vill, och när han väl befrias som kommer den fräscha och starka karaktären fram igen, lite krångligt att förklara men ni som sett filmerna vet vem jag menar!)....det var i alla fall en rejäl pers att behöva gå igenom detta igår och jag satt ju och tjöt som vanligt och jag måste väl inse att det ALLTID kommer att riva upp gamla sår då jag måste berätta det där, jag har, rent terapeutiskt, tagit mig ur det där och bearbetat det (inget jag ältar om man säger så), men det finns ju alltid där som ett litet ärr på hjärtat, som liksom aldrig kommer att läka och det handlar framför allt om barnen, att jag inte kunde hjälpa dem så som jag önskar att jag hade haft strykan att göra, men jag vet ju att jag var lika utsatt som dem och var för svag...men ändå, just  det "men ändå" kommer för alltid att gnaga i mitt inre!

Nåväl, med värkande hjärta, bultande huvudvärk och svidande ögon gick jag tillslut hem...la mig en stund för att försöka ta in allt, kunde inte koncentrera mig, pratade en snabbis med P, blev sur på han (han hade oturen att ringa då jag var upprörd och han hade inte riktigt tid att prata och då blev allt bara fel  ) tog mig samman och påbörjade middan, P kom hem och vi pratade och pussades, allt var bra igen.

Då berättade han om samtalet han hade haft med T i bilen på väg hem och den stackars lilla pojken hade grinat här om dagen hos sin mamma, precis som hon hade sms:at, men sen hade HON bestämt att han skulle prata med skolsköterskan eller familjerätten (hon trodde väl att genom att dra in ytterligre en person i detta så skulle det bli ännu mer officiellt hur dåligt T mår av att vara hos oss!), han hade i sitt val då bestämt sig för skolsköterskan och känt en lättnad över att få prata med henne då det hela handlade om att han saknat  sin pappa och inte VÅGADE tala om detta för sin mor! FAAAAN för dessa IDIOTER till föräldrar säger jag bara!

Pojken är 6½ år gammal och han är nära en psykisk kollaps pga att hans mamma driver honom så hårt EMOT sin egen pappa att han numer inte ens kan tala gott om sin pappa med familj, inför henne, utan att hon ska bli sur eller arg....*bitterfitta*!

Holy hell säger jag bara...förse mig INTE med ett vapen i närheten utav dessa 2 personer....dessa 2 är ett typexempel på folk som går över lik för att få sin vilja igenom, det inkluderar deras barn! USCH och SKAM...kan inget annat än avsky!

 

Att vi båda haft oturen att ha barn med 2 nötter är något vi får leva med, men förutsättningarna för våra barn är ändå mycket mycket goda och det glädjer oss båda...mina tjejer  har bättre förutsättningar än stackars T som måste leva med en sjukligt kontrollerande mamma som hela tiden försöker att förgifta hans sinne....!

Nu ska vi lägga i en växel till är det gäller T, han mår inge bra och vi måste försöka hjälpa honom  .


All denna sorgliga info genom hela dagen gjorde mig helt utmattad och ÅTERIGEN oerhört TACKSAM över att jag och P har varann och att vi gör det allra bästa för våra barn!

Det var det mesta om min tråkiga och trista dag, hoppas det dröjer innan nästa kommer!

 

I dag är jag glad för att det är fredag och ska bara ta det chill, för i morgon ska jag jobba 19-07, men sen behöver jag inte sova bort söndagen, eftersom jag bara jobbar 1 natt, så då har vi söndagen tillsammans också  


Ha en trevlig helg och ta hand om  varann!

KRAM H

Ovido - Quiz & Flashcards