Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

har inte tid just nu...

Av H T - 23 mars 2010 13:43

ett tag sedan jag bloggade, men jag har inte tid just nu...

All tid går åt att planera vårat bröllop (snart så) och sen den där jävla vårdnadstvisten som min älskling får genomlida...

När jag gick igenom samma sak så var min klar vid det här laget, alltså tidsmässigt, hans har bara börjat..... då det blivit beslutat att det skall göras en umgänges- och -boende utredning utav socialen, det var P som ville ha den, bara för att klämma åt häxan (hon vill ju sitta på fam.rätten och snacka skit om hans nuvarande liv och beslut och hon skall inte få den möjligheten igen), hon vet ju inte hur en sådan går till (jag vet  ) och hon springer runt och är så jävla säker på att allt ska gå HENNES VÄG!

Nu har hon dessutom ändrat sig och vill bara att T skall vara hos oss mellan fred-sönd, nu är han torsd-månd, hon fattar inte att alla hennes utspel om ändringar hit och dit ligger henne i fatet och det tycker vi är asbra!

Vi VET att han har det bra och trivs bra hos oss och VILL vara mer hos oss, det vet inte häxan och hon kommer inte fatta vad som hände då jag och P smörat upp tanterna från soc, bara genom att vara oss själva!

Kommer att gå skitbra, eftersom hon är en tystlåten och sur (bitter) människa som det bara LYYYYYYSER osäkerhet om.....

 Jag VEEET att det INTE är huvudsaken och att man inte bedöms enbart på hur man är, men det ligger mycket i hur man beter sig, talar och lägger fram saker och ting och det VET jag att hon inte är särsklit duktig på! 


JA! Jag tycker oerhört illa om henne, för hon är osympatisk och behandlar sitt barn som skit, bara för att hon är bitter emot dess far!

Hade hon skött detta på ett vuxet och snyggt sätt så hade jag inte haft något agg emot henne, för det hade jag inte från början, men eftersom hon når nya lågvatten hela tiden så kan man inte annat än ogilla henne och det står jag för!



Bröllopet tar mycket tid och energi, men mycket BRA tid och energi, ska hämta ut klänningen jag beställt till helgen, vi har hittat en skitsnygg vit kostym till P, till den blir det troligtvis en mörklila skjorta, jag ska nog ha en bukett med bara kallor, dem som ser ut att vara svarta fast dem är mörktmörkt lila!

Har fått kontakt med en tant på Canarias som är norska och som har en salong där vi ska bo, hon hjälper till med det mesta och det känns skitbra!

Sen väntar jag på en rabattcheck från Hallbergs guld, är medlem och tänkte utnyttja min 30% rabatt till vigselringen som annars går lös på nästan 15000:-, men ack så fin den är!  


Veckan blir lugn med jobb till helgen, skall träffa Jennie och Veronica på torsdag då dem skall hit och hd-röntga från den senaste kullen, själv väntar vi med Mr Svart då han är sen i utvecklingen  (precis som mormor) och såklart för att penga prioriteringen just nu, är vårat bröllop!

Appropå Mr Svart och hans mormor så skulle den högt saknade och älskade Wilda blivit 11 år idag om hon fått leva  ....

Ryggen känns mycket bättre efter den senste sessionen hos massör D, han är verkligen jätteduktig och nu har jag bara den vanliga smärtan och det känns ok!

Snart är det påsklov och då kommer T att vara här hela lovet, ska bli kul, ev åker vi en sväng till Junibacken, bara han och jag, P jobbar som vanligt!


Nej nu ska jag kolla webb-tv -Svenska Hollywoodfruar  


Tjohejs....!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H T - 28 mars 2011 13:43

  Jag kommer att pausa med bloggen ett tag, märker att jag inte hinner skriva här och har inte så värst mycket att skriva om heller!   Vill ni, så finns jag på mail, FB och mobilen!   So long, så länge......!            ...

Av H T - 25 mars 2011 14:18

Hoppas er helg blir lika trevlig, som jag hoppas min blir och glöm inte !!!!!!   20.30 - 21.30 EARTH HOUR SLCK NER OCH STNG AV  A L L T !!!!           ...

Av H T - 18 mars 2011 11:51

Av H T - 15 mars 2011 14:00

Läste Jennies blog och bestämde mig för att härmas -igen    DAGENS * Hur gammal är du om 5 år? 43 år * Vem var den sista du träffade idag? Dagen är inte slut än, men med 100% säkerhet kan jag säga att det blir min man;-) * Hur lång är du ?...

Av H T - 11 mars 2011 15:16

Jag ääääälskar fredagar så är det bara, en skön känsla denna dag bara    Helgen blir full proppad med saker att göra, som vanligt. T har innebandy träning, vi tar alla hundarna på prommis under den tiden, som tur är så ligger hallen på "landet" s...

Ovido - Quiz & Flashcards