Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

vissa dagar är bara SÅ jobbiga....

Av H T - 12 mars 2010 09:08

...och en sån dag hade jag igår.


Eftersom x:et bestämt att HAN inte vill ta hand om sina barn, men vill inte heller att JAG ska det, utan vill att dem skall omhändertas (han har sagt det själv), så har han gjort till vana att ringa till soc och anmäla mig lite då och då  ....!

Eftersom vi numer bor i en ny kommun så var jag tvungen att ta med mig tidigare anmälningar och gå ner på socialkontoret och prata med dem och de saker han sagt var skrattretande och rent av absurda!

Jag har inget att dölja så jag ser inga problem att gå ner och prata med dem där, för jag vet att mina flickor mår alldeles utmärkt, MEN det var jobbigare än jag trott att det skulle vara...jag fick sitta och gå igenom ALLT och då menar jag ALLT, hans förtryck av oss alla, hans slag, skuldbeläggning och psykningar emot barnen och djuren, hans psykningar emot mig, som tillslut försatt mig i en slags dvala och psykisk utmattning att jag inte längre orkade stå emot då han gav sig på barnen     (brukar alltid förklara mitt tillstånd då, som en utav kungarna i sagan om ringen filmerna, han som har som ett hölje över sig och som hela tiden gör som den där äckliga gubben brevid honom, vill, och när han väl befrias som kommer den fräscha och starka karaktären fram igen, lite krångligt att förklara men ni som sett filmerna vet vem jag menar!)....det var i alla fall en rejäl pers att behöva gå igenom detta igår och jag satt ju och tjöt som vanligt och jag måste väl inse att det ALLTID kommer att riva upp gamla sår då jag måste berätta det där, jag har, rent terapeutiskt, tagit mig ur det där och bearbetat det (inget jag ältar om man säger så), men det finns ju alltid där som ett litet ärr på hjärtat, som liksom aldrig kommer att läka och det handlar framför allt om barnen, att jag inte kunde hjälpa dem så som jag önskar att jag hade haft strykan att göra, men jag vet ju att jag var lika utsatt som dem och var för svag...men ändå, just  det "men ändå" kommer för alltid att gnaga i mitt inre!

Nåväl, med värkande hjärta, bultande huvudvärk och svidande ögon gick jag tillslut hem...la mig en stund för att försöka ta in allt, kunde inte koncentrera mig, pratade en snabbis med P, blev sur på han (han hade oturen att ringa då jag var upprörd och han hade inte riktigt tid att prata och då blev allt bara fel  ) tog mig samman och påbörjade middan, P kom hem och vi pratade och pussades, allt var bra igen.

Då berättade han om samtalet han hade haft med T i bilen på väg hem och den stackars lilla pojken hade grinat här om dagen hos sin mamma, precis som hon hade sms:at, men sen hade HON bestämt att han skulle prata med skolsköterskan eller familjerätten (hon trodde väl att genom att dra in ytterligre en person i detta så skulle det bli ännu mer officiellt hur dåligt T mår av att vara hos oss!), han hade i sitt val då bestämt sig för skolsköterskan och känt en lättnad över att få prata med henne då det hela handlade om att han saknat  sin pappa och inte VÅGADE tala om detta för sin mor! FAAAAN för dessa IDIOTER till föräldrar säger jag bara!

Pojken är 6½ år gammal och han är nära en psykisk kollaps pga att hans mamma driver honom så hårt EMOT sin egen pappa att han numer inte ens kan tala gott om sin pappa med familj, inför henne, utan att hon ska bli sur eller arg....*bitterfitta*!

Holy hell säger jag bara...förse mig INTE med ett vapen i närheten utav dessa 2 personer....dessa 2 är ett typexempel på folk som går över lik för att få sin vilja igenom, det inkluderar deras barn! USCH och SKAM...kan inget annat än avsky!

 

Att vi båda haft oturen att ha barn med 2 nötter är något vi får leva med, men förutsättningarna för våra barn är ändå mycket mycket goda och det glädjer oss båda...mina tjejer  har bättre förutsättningar än stackars T som måste leva med en sjukligt kontrollerande mamma som hela tiden försöker att förgifta hans sinne....!

Nu ska vi lägga i en växel till är det gäller T, han mår inge bra och vi måste försöka hjälpa honom  .


All denna sorgliga info genom hela dagen gjorde mig helt utmattad och ÅTERIGEN oerhört TACKSAM över att jag och P har varann och att vi gör det allra bästa för våra barn!

Det var det mesta om min tråkiga och trista dag, hoppas det dröjer innan nästa kommer!

 

I dag är jag glad för att det är fredag och ska bara ta det chill, för i morgon ska jag jobba 19-07, men sen behöver jag inte sova bort söndagen, eftersom jag bara jobbar 1 natt, så då har vi söndagen tillsammans också  


Ha en trevlig helg och ta hand om  varann!

KRAM H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H T - 28 mars 2011 13:43

  Jag kommer att pausa med bloggen ett tag, märker att jag inte hinner skriva här och har inte så värst mycket att skriva om heller!   Vill ni, så finns jag på mail, FB och mobilen!   So long, så länge......!            ...

Av H T - 25 mars 2011 14:18

Hoppas er helg blir lika trevlig, som jag hoppas min blir och glöm inte !!!!!!   20.30 - 21.30 EARTH HOUR SLCK NER OCH STNG AV  A L L T !!!!           ...

Av H T - 18 mars 2011 11:51

Av H T - 15 mars 2011 14:00

Läste Jennies blog och bestämde mig för att härmas -igen    DAGENS * Hur gammal är du om 5 år? 43 år * Vem var den sista du träffade idag? Dagen är inte slut än, men med 100% säkerhet kan jag säga att det blir min man;-) * Hur lång är du ?...

Av H T - 11 mars 2011 15:16

Jag ääääälskar fredagar så är det bara, en skön känsla denna dag bara    Helgen blir full proppad med saker att göra, som vanligt. T har innebandy träning, vi tar alla hundarna på prommis under den tiden, som tur är så ligger hallen på "landet" s...

Ovido - Quiz & Flashcards