Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

2008-03-24 -träffades jag av blixten....

Av H T - 24 mars 2010 14:41

Efter ett HELT galet år 2007, med party var och varannan helg, så hade jag lessnat på att vara ute och festa....

I början av 2008 skrev jag in mig på mötesplatsen och tänkte att jag skulle testa detta med nätdejting och visst fick jag napp, hela tiden...var ute på ett par dejter men det var liksom inga om gav mig något överhuvudtaget och jag började undra om jag blivit immun  ...

En helg i början av mars var jag trött och genomförkyld, satt som vanligt vid datorn, hade bestämt mig för att försöka "bota" min förkylning med vin  "pratade" med några utav killarna jag brukade ha kontakt med och var allmänt less kände jag, det var ganska så sent och jag var lite salongsberusad när det kom en kommentar från en ny kille "hej snygging" skrev han...jag suckade väl lite och bara "hej hej" tillbaka, jag kände att ville denna kille ha kontakt så skulle han få mig, rakt av, precis som jag är, ni som känner mig vet ju precis då vad jag menar  (för man tenderar att gå lite som katten kring het gröt, eller JAG gjorde det iaf) vi "pratade" han var intressant, snygg och verkade vara väldigt jordnära, inte som flera av dem andra, vi kom fram till att han bodde på samma sida av stan som jag och kom i från grannkommunen till där jag själv var uppväxt.

Han var 3 år yngre än mig och hade en liten son på snart 4½ år.

Kände att jag ville pratat mer och mer men han skulle gå och sova för att ta hand om sin son dagen därpå, men jag fick hans msn....

Sen var det igång, vi "pratade" via nätet så fort det fanns möjlighet och efter ca 3 dagar så dog min dator   den var ju i förkastligt skick så det var ju bara en tidsfråga, men jag fick PANIK....shit shit shit...vad skulle jag göra och vad hade han för msn egentligen????????

Jag gick ut på min hotmail via mobilen och skrev in hans msn/mail och skickade honom ett mail och förklarade vad som hänt och lämnade ut mitt mobilnummer (har aldrig gjort så förr om man säger så) .....

Sen gick tiden SAKTA SAKTA och jag undrade om han skulle ringa och det gjorde han och efter det så var det som om vi känt varann i evigheter och vi pratade i 4 timmar den dagen.....

Nästkommande veckor så pratade och sms:ade vi med varann hela tiden, kvällarna bestod i 5-6 timmar långa samtal och vi "avhandlade" allt mellan himmel och jord!

Tillslut så kom då dagen då vi skulle ses (24/3-08), han kom och hämtade mig hemma och det första jag fick var en kram och han sa  "va fin du är"....den dagen minns jag som om den vore i går, vi umgicks under hela dagen och sen åkte vi hem till honom och pratade och bara lärde känna varann!

Sedan denna dag så har mitt liv inte varit sig likt, han tog mig med storm, han är inte som någon annan jag träffat, han kompletterar mig perfekt med sina olikheter, men samtidigt är vi mycket lika!

Min kärlek till honom kom som en blixt från en klar himmel, den var omdelbar!

Att få känna denna känsla för en annan person är HELT FANTASTISKT och att känna att den växer hela tiden är  lika underbart, jag älskar honom så villkorslöst, som jag aldrig älskat förut!

Jag är oerhört lyckligt lottad som funnit, mannen i mitt liv, mitt livs kärlek och jag tackar varje dag för att han är min och för tiden vi får tillsammans.

Vi är själsfränder och det har vi sagt sen vi träffades.

Att vi nu, inom 2½ månad, kommer att bli man och hustru är egentligen för mig fortfarande lite overkligt, men jag längtar jättemycket och jag ser fram emot att få fortsätta att leva mitt liv med P, han är ALLT jag någonsin önskat och lite till......!

 

 

 
 
Jennie

Jennie

24 mars 2010 21:35

Åh... Vad glad jag blev över att läsa detta! :)
Grattis & LYCKA TILL!!!!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

http://frassehero.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H T - 28 mars 2011 13:43

  Jag kommer att pausa med bloggen ett tag, märker att jag inte hinner skriva här och har inte så värst mycket att skriva om heller!   Vill ni, så finns jag på mail, FB och mobilen!   So long, så länge......!            ...

Av H T - 25 mars 2011 14:18

Hoppas er helg blir lika trevlig, som jag hoppas min blir och glöm inte !!!!!!   20.30 - 21.30 EARTH HOUR SLCK NER OCH STNG AV  A L L T !!!!           ...

Av H T - 18 mars 2011 11:51

Av H T - 15 mars 2011 14:00

Läste Jennies blog och bestämde mig för att härmas -igen    DAGENS * Hur gammal är du om 5 år? 43 år * Vem var den sista du träffade idag? Dagen är inte slut än, men med 100% säkerhet kan jag säga att det blir min man;-) * Hur lång är du ?...

Av H T - 11 mars 2011 15:16

Jag ääääälskar fredagar så är det bara, en skön känsla denna dag bara    Helgen blir full proppad med saker att göra, som vanligt. T har innebandy träning, vi tar alla hundarna på prommis under den tiden, som tur är så ligger hallen på "landet" s...

Ovido - Quiz & Flashcards