Direktlänk till inlägg 6 december 2009

december kommer att gå i rasande fart...

Av H T - 6 december 2009 18:15

Ja...som vanligt mao  ...december är ändå min favoritmånad på många sätt, men framförallt för att min son fyller år, jag fyller år, advent, jul, nyår....ja sen fyller både syrran och brorsan år oxå, men that's beside the point  ....decmber är så mysig på så många sätt, den är bra på det sättet att den tar slut så fort iom alla bemärkelsedagar och "aftnar" som firas  det är ju inte helt fel att det går undan faktiskt.

Jag är på jobbet idag, det är så lugnt på söndagar och det är ganska så skönt, vi har haft en mysig helg med mycket fix med akvariet vi håller på att "inreda". Jag har tagit ett snack med mina kära döttrar om att dem inte skall lägga så stor vikt i vad deras far+bihang säger/skriver för det är inte särskilt viktigt, men det är klart att dem blir ledsna över att deras far beter sig som en idiot jämt och ständigt  det är ju tur att dem har P.

Man märker dock att både jag och P har X som är så pass störda tar ut sin rätt  man blir så matt till och från att man inte vet vart man ska ta vägen.

Tur att vi pratar om det och ventilerar hela tiden, eller ja...inte heeela tiden, när det kommer upp något iaf!

Men just nu så känns det som en strid ström av idiotbeteende från mitt X:s sida.

Men det är bara för att han vill komma undan sin betalningsplikt till mig, jag fick reda på att han fått en faktura från Norska myndigheter på 25.410 NOK, som skulle vara betald så som i fredags  och så går det när man försöker att smita undan, då kommer räkningarna retroaktivt  kan inte annat än att flina åt tanken...

Nåväl...nästa vecka består som vanligt av en massa fix, C fyller 18, min förstfödde blir myndig  nåväl, sen är det jobb och så fyller jag år osv osv... Angående jobb så önskar jag att jag fick mer timmar här, måste hitta något mer varaktigt, det känns i plånboken om inte annat  jaja vi överlever och det är huvudsaken och en till huvudsak är att jag SLIPPER f-kasssan!

 SÅ SKÖÖÖNT är det  !

Nu ska jag fortsätta att jobba!

Ha en skön vecka som kommer!


Tjing//H  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H T - 28 mars 2011 13:43

  Jag kommer att pausa med bloggen ett tag, märker att jag inte hinner skriva här och har inte så värst mycket att skriva om heller!   Vill ni, så finns jag på mail, FB och mobilen!   So long, så länge......!            ...

Av H T - 25 mars 2011 14:18

Hoppas er helg blir lika trevlig, som jag hoppas min blir och glöm inte !!!!!!   20.30 - 21.30 EARTH HOUR SLCK NER OCH STNG AV  A L L T !!!!           ...

Av H T - 18 mars 2011 11:51

Av H T - 15 mars 2011 14:00

Läste Jennies blog och bestämde mig för att härmas -igen    DAGENS * Hur gammal är du om 5 år? 43 år * Vem var den sista du träffade idag? Dagen är inte slut än, men med 100% säkerhet kan jag säga att det blir min man;-) * Hur lång är du ?...

Av H T - 11 mars 2011 15:16

Jag ääääälskar fredagar så är det bara, en skön känsla denna dag bara    Helgen blir full proppad med saker att göra, som vanligt. T har innebandy träning, vi tar alla hundarna på prommis under den tiden, som tur är så ligger hallen på "landet" s...

Ovido - Quiz & Flashcards