Direktlänk till inlägg 4 september 2009

fri från stygn, m.m....:-)

Av H T - 4 september 2009 12:37

Jaha ja då var man fri från stygnen i munnen *jippi*

För dem som inte vet, så har jag tagit bort en tand som lagats och lagats i 2 års tid, blev SÅ jäkla less och hade världens tand/käkvärk efter semestern i Åre att jag höll på att gå i bitar, fy fasiken för rejäl tandvärk!!!!

Beslutet blev tillslut att tanden skulle bort, det var ju en kindtand, så det var ju inte tanden längst fram :-) kruxet var bara, enligt tandläkaren, att den hade krokiga rötter och det kunde komplicera saker endel... Men på dagen D så "pillade" hon ut tanden utan större problem på typ 20 minuter! WOW! smärtan är från och med NU borta! -trodde jag!

Nej, så enkelt skulle det inte vara, ont i käken, neråt i halsen, uppåt i huvudet äckliga trådar som jag har kallat för spindeln och ilningar i hela tandraden och jag har varit liten och känt att det är SÅ synd om mig *haha* men.. men... tandläkaren bedyrade, att om jag skötte såret och tog det allmänt lugnt så skulle det ge med sig, sagt och gjort...I dag var jag på återbesök och allt såg så fint ut och jag mår ju jättebra nu, är en erfarenhet rikare i och med extraktionen av min tand :-) hon sa dock att jag kan uppleva ilningar osv i upp till 6 månader efter utdragningen, men  hellre det än tandvärken, jag har varit värre än vanligt att leva med, så jag tackar mina go'a nära och kära som stått ut och förstått när jag varit lite småtvär till och från :-) Jag är glad att det är över och att "spindeln" är ett minne blott:-)



Ja, nog om det! .....

Idag är  der fredag, underbart, fredag är bästa dan på veckan! Denna helg blir lugn lugn och åter lugn, vi har ju flackat till Värmland för kräftfiske 2 helger och sen har det varit lite annat smått och gott så i helgen blir det bara fix och trix hemma!

Tjejerna strotrivs i sin nya skola och det märks att det är mer "påkostad" skola om man kan uttrycka sig så, det finns mer av allt och det är kanon, dessutom ligger den bara 3 minuter hemifrån:-)

Jag har bokat in ett möte hos en konditor som har ett fik i Norrtälje och som är helt grym, hon ska få äran att göra våran bröllopstårta, så näst nästa lördag ska vi dit på provsmakning *SMARR*... nu velar vi emellan att gifta oss här nånstans eller i Åre, men det fiffiga med henne är att hon nyligen öppnat en filial i  Åre, vi får väl se vart vi hamnar tillslut! Det är ju grymt mycket planering, jag vet inte vad jag ska för typ av klänning, har just nu 2 favoriter och helt olika typer av klänning, skulle lägga upp bilder här om jag visste hur...å ringar då...SHIT där snackar vi problem, jag gillar mycket bling och ska dessutom ha vitt guld, eftersom våra förlovningsringar är  i vitt...och då är det per automatik -dyrare! ALLA jag hittills hittat, som faller mig i smaken, ligger på 30-45000:-....känns lite magstarkt, även för mig *haha* men jag ska nog hitta någon fin till ett mer humant pris, det ska kännas rätt, det ska vara en klassisk ring, så man inte lessnar för denna ring åker aldrig av när den väl satts på mitt finger ;-)


Jaja, nu ska jag ta ut dogsen en sväng...!

På helger lär det nog inte bli så mycket bloggande, då det känns viktagre att umgås med familjen:-)


Ha en kanonfin och skön sensommar/höst helg!

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H T - 28 mars 2011 13:43

  Jag kommer att pausa med bloggen ett tag, märker att jag inte hinner skriva här och har inte så värst mycket att skriva om heller!   Vill ni, så finns jag på mail, FB och mobilen!   So long, så länge......!            ...

Av H T - 25 mars 2011 14:18

Hoppas er helg blir lika trevlig, som jag hoppas min blir och glöm inte !!!!!!   20.30 - 21.30 EARTH HOUR SLCK NER OCH STNG AV  A L L T !!!!           ...

Av H T - 18 mars 2011 11:51

Av H T - 15 mars 2011 14:00

Läste Jennies blog och bestämde mig för att härmas -igen    DAGENS * Hur gammal är du om 5 år? 43 år * Vem var den sista du träffade idag? Dagen är inte slut än, men med 100% säkerhet kan jag säga att det blir min man;-) * Hur lång är du ?...

Av H T - 11 mars 2011 15:16

Jag ääääälskar fredagar så är det bara, en skön känsla denna dag bara    Helgen blir full proppad med saker att göra, som vanligt. T har innebandy träning, vi tar alla hundarna på prommis under den tiden, som tur är så ligger hallen på "landet" s...

Ovido - Quiz & Flashcards