Alla inlägg under september 2009

Av H T - 3 september 2009 12:27

Blir skitirriterad nu, för jag har skrivit 2 inlägg som försvunnit, så nu skiter jag i detta för tillfället! Jag återkommer senare i dag!

Puss:-)

Av H T - 2 september 2009 15:55

Jo! Att jag har mycket i huvudet igen beror väl mycket på att det ÄR
MYCKET
just nu!

Det är inte bara trista saker, absolut inte, vi planerar för vårat bröllop som går av stapeln nästa sommar och det är askul att planera, förra gången man gifte sig så var det liksom ingen direkt planering, utan man skulle bara göra det (blir väl så när man är 19 år och relativt nybliven mamma, man bryr sig inte lika mycket, gjorde inte jag iaf) eller så är det så enkelt som jag själv tänker, var inte kär på samma sätt då som nu, nu lever jag med mitt livs kärlek och då vill man att allt ska bli så bra som möjligt och det ska vara så mycket "VI" som möjigt:-)....!

Nog om det, att min älskade sambo nu genomgår en vårdnadstvist känns lite som ödets ironi, jag trodde väl aldrig att jag skulle uppleva 2 vårdnadstvister i mitt liv, nu handlar det inte om mig eller mina barn, men ändå, det handlar om min andra hälft och min lilla bonus-son!


Mamman till T (bonusbarnet) tänker inte rationellt, hon är elak, kommer med rena lögner och numer så är även jag (väntat) OCH mina döttrar *grrr* indragna i hennes smutsiga lilla vendetta!

Visst att hon skulle ge sig på mig, det har jag bara väntat på, men mina barn!!!!??? OJOJOJ...DÄR ska man nog passa sig rejält (man ger sig inte på en annans barn på det sättet, lågt som satan är det), jag har befunnit mig i samma sits, fast då var det mitt X, men att jag skulle möta hans kvinnliga version var mer än jag någonsin trott, SHIT hon är HELT LOST!

Jag måste säga att jag egentligen tycker synd om T:s mamma, hon är i grund och botten en mycket ensam, bitter, osäker och liten människa i mina ögon.

Hon har inte sökt för sina problem, för att hon saknar självinsikt och därmed inte inser att hon faktiskt HAR problem!!!

JA jag kommer antagligen att älta om den här kärringen en hel del här på bloggen och det är mycket frustration som ligger bakom, jag och P pratar ju jämt om allt som rör våra liv, men ibland kan det vara skönt att bara få skriva av sig frustrationen och by all means kommentera om ni känner för det, ni kanske kan ge tips!

Jag ser ju bara på henne som mamma till T x-fru till P, kvinna...men det var nog för mycket begärt att hon då skulle tänka som en kvinna och mamma och sätta T i första rummet, inte henne själv, det är där vi skiljer oss HELT från varann!
Jag tog itu med min skilsmässa mitt störda x och skyddade barnen efter bästa förmåga....Nu har inte hon ett x som är så störd som mitt, P är en fantastisk och hängiven pappa till T, men han FÅR inte göra som han själv vill....för henne!? VI får inte möjligheten att få samman vår familj...för henne!

Nu har vi gjort som vi behagat äandå, för att hon är ett kontrollfreak (hon har själv erkänt att hon är det, men gör inget åt det, tyvärr), ska inte styra oss, men hon gjorde ju det ett bra tag, då hon använde T och hotade med div saker.

Ja det ÄR sjukt och jag fattar ju inte att en 31-årig kvinna kan bete sig så här, det blir liksom pinsamt uppenbart att anledningen till att hon dragit in P i en vårdnadstvist, handlar om HENNE och att HON inte får som hon vill längre......lite som en bortskämd snorunge!

NU kommer min älskling hem från jobbet och jag då vill jag umgås med honom, återkommer med säkerhet i morgon!

Tjolahopp...

Av H T - 2 september 2009 13:51

Jag har fått för mig att börja blogga igen, får väl se hur det går men jag har så jävla mycket i huvudet just nu och har behov av att få ut det på ett eller annat sätt!

Har haft en "handyman" här och kollat lite grejer som var paj då vi flyttade in och en rum som behöver målas om, så vi får väl se om vi slipper nerritade väggar framöver :-)

Blir en kortis nu för jag ska iväg och träffa en tjej om ett extrajobb!

Tjing!!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards