Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Nytt år, nya möjligheter och nedräkning!

Av H T - 7 januari 2010 15:39

Jaha ja, så var det nytt år och jag har som vanligt haft häcken full med allehanda aktiviteter med familj och släkt  .

P har haft semester i 2 veckor och det har varit underbara veckor, trots stress och kyla.

I dag var mina föräldrar här och hämtade tjejerna, så vi har 4 barnfria dagar att se fram emot  .

Ja nedräkningen ja....om 5 månader ska vi gifta oss  ser fram emot det mer än jag sett fram emot något annat i vuxen ålder (förutom kidsens födslar såklart).

Det enda "molnet" på vår annars molnfria himmel, är hans son, eller sonens mamma, vi vet inte än om T får följa med oss och så störd som hon är så kan inga mirakel väntas  , stackars T som aldrig kan få göra något utan att hon skall "förgifta" det, hon är sjukt bitter och låter sin 6½-åring lida för det, orkar inte gå in på det, she's a real headcase!

Jag och P har diskuterat det SÅÅÅÅÅ många gånger, att våra X är så sjukt lika, vi frågar oss ofta, vad vi var i för läge i livet som föll för sånna kompletta idioter!(visserligen var vi unga, men ändå)   ....jag tackar ändå för lektionen/erna i komplett idioti jag fått OCH får, tack vare X:en, man känner sig lyckligt lottad att man kunde gå vidare, jag tycker mest synd om de små som får lida stora kval för att deras andra föräldrar tillåter det, kunde jag skydda dem, speciellt stackars T så skulle jag det, mina barn är så stora så för dem är det lättare att förklara på rätt sätt, han är så liten och förstår ju inte att hans mamma mår dåligt!

Jag är så evigt tacksam för P  , han är trots allt min "belöning" för all tandagnisslan och förtryck som både jag och mina små fått utstå!

Att han ska bli min man känns bara helt underbart, han är min tvillingsjäl, känner mig ofta som en kärlekskrank 14-åring, men det ÄR UNDERBART med äkta KÄRLEK!

Jag är lyckligt lottad som får uppleva det  jag är så lycklig att jag ofta blir livrädd.... får man vara så här lycklig? Men det är väl det där typiskt genomsvenska, att man inte "får" vara för lycklig.....ja det är superlöjligt!

 Jag är lite rädd att släppa garden helt med tanke på vad X:et utsatte mig för och DET i sig, är en liten nagel i ögat, men jag ....eller vi...jobbar på det varje dag, för varje dag jag får vara med P så åker en bit av muren ner och jag  blottar min själ mer och mer, vilket känns befriande!
Jag VILL att han ska se HELA mig, jag VET att han känner mig mer och bättre än någon någonsin gjort, han gör mig starkare och till en bättre människa hela tiden, ja vi formar varann, som sig bör, men på ett hälsomsamt och positivt sätt!


Jag skulle kunna fylla dag ut och dag in om detta så jag sätter punkt nu!  

Jag ska fixa ordning lite här innan min underbara älskling kommer hem!


Vill passa på att gratulera Jeanette till en underbar julklapp i form av Tyra  jag är jätteglad för er skull, det är så mysigt med bebistiden, så ta vara på den!

God fortsättning!

KRAM/H  

 
 
Jennie&Frasse

Jennie&Frasse

7 januari 2010 22:53

Härligt att du är tillbaka & bloggar! Var ett tag sedan & här har man gått in & gluttat på din sida, varje dag & ibland flera gånger på en dag under ledigheten! ;)
Tiden bara rusar iväg, 5 månader kvar alltså, HÄRLIGT!
God fortsättning!
Kram Jennie & hundarna

http://frassehero.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H T - 28 mars 2011 13:43

  Jag kommer att pausa med bloggen ett tag, märker att jag inte hinner skriva här och har inte så värst mycket att skriva om heller!   Vill ni, så finns jag på mail, FB och mobilen!   So long, så länge......!            ...

Av H T - 25 mars 2011 14:18

Hoppas er helg blir lika trevlig, som jag hoppas min blir och glöm inte !!!!!!   20.30 - 21.30 EARTH HOUR SLCK NER OCH STNG AV  A L L T !!!!           ...

Av H T - 18 mars 2011 11:51

Av H T - 15 mars 2011 14:00

Läste Jennies blog och bestämde mig för att härmas -igen    DAGENS * Hur gammal är du om 5 år? 43 år * Vem var den sista du träffade idag? Dagen är inte slut än, men med 100% säkerhet kan jag säga att det blir min man;-) * Hur lång är du ?...

Av H T - 11 mars 2011 15:16

Jag ääääälskar fredagar så är det bara, en skön känsla denna dag bara    Helgen blir full proppad med saker att göra, som vanligt. T har innebandy träning, vi tar alla hundarna på prommis under den tiden, som tur är så ligger hallen på "landet" s...

Ovido - Quiz & Flashcards