Direktlänk till inlägg 27 november 2009

hur orkar man????

Av H T - 27 november 2009 10:15

Ja, jag undrar hur man orkar med ett X som inte kan låta en annan vara ifred??!! Tips? Anyone?

Jag har ensam vårdnad, han fick en ny chans med barnen förra sommaren och då sa jag åt honom att "ta denna chansen nu, för du får inte fler" ....det tog ca 5 månader och så hade han sabbat för sig själv....

Jag menar ....han har slagit dem och gett dem öknamn under deras uppväxt, man tycker väl att att om barnen då är villiga att ge honom  en ny chans att skärpa sig, så bord en vuxen man kunna tänka till  men han kan inte!!!??? What's the problem???

Kommer ihåg att tjejerna ringde och grät att de inte ville vara hemma hos honom längre, förra julen, ont i hjärtat kan jag säga att det gjorde....

 När jag skilde mig från honom så lovade jag dem OCH mig själv.... att dem och jag ALDRIG mer ska må dåligt pga av honom och det löftet håller jag stenhårt på!

Nu har inte tjejerna träffat sin pappa sen förra julen, de har haft telefonkontakt fram till april då x:ets flickvän skickade sms som var allt annat än trevliga (han har såklart godkänt dem ) där hon skrev allt möjligt om att dem var så otacksamma som dissade en pappa som bara "älskade" dem och ställde upp för dem!


Jojo, nu har hon bara fått höra hans version om vilken "superdad" han är, men då återkommer jag till en fråga som jag undrar om hans flickvän ställt sig.... om han är en "superdad" varför har han inte tagit sitt ansvar som pappa??!!!

Han tycker att det är HEEEELT ok att flytta till Norge och att fly sitt ansvar, jag frågade (innan jul-incidenten) om han inte kunde ha barnenvarnnan helg, så de kunde försöka bygga upp en relation till varann, men det kom inte på fråga....det var för dyrt!!!

Hans "kärlek" är dessutom allt annat än kravlös, han KVÄVER folk med sin sk kärlek, nej vi har fått ta så oerhört mycket skit av den mannen så det ska vi aldrig mer behöva göra!

För så här ligger det  till, egentligen är det JAG som är sjuk i huvudet och gör allt fel och skadae barnen osv osv osv osv ...det är iaf vad han vill och försöker intala våra barn ....

Allt detta ha eskalerat, tjejerna har bytt mobilnummer då de inte orkar med dessa sms från hans tjej och sms från honom där han skuldbelägger dem over and over....

Nu har han "letat" fram deras adresser på bilddagboken och även på facebook, nu skriver han till dem där och dem känner att det är jobbigt och pinsamt, han låter dem inte vara och respekterar inte att dem har ett privaliv och skriver med kompisar..... allt han läser som kan vara negativt tar han tillvara på och ringer socialen och anmäler mig, när vi bodde i Norrtälje så lärde jag känna personalen där, han anmälde så ofta!

 Han är så skruvad att jag inte vet hur jag ska tackla det hela, det är jobbigt, då tjejerna hela tiden blir illa berörda av hans sätt och F som har epilepsi ska inte bli stressad och pressad och jag har försökt med att vädja till honom pga hennes sjukdom, men det skiter han i...


I maj så fick han för sig att han skulle börja betala underhåll till mig direkt och eftersom han ALDRIG någonsin kunnat betala något och är skydig en massa pengar till folk och företag över hela Sverige, jag fattade att något var i görningen och precis som jag misstänkte så kom ett brev från försäkringskassan som bekräftade att det var något på gång.....

Det som var på gång nu, handlade om underhållet och att det skulle bli fastställt av Norska myndigheter, såklart att han inte ville det, det innebar ju MER av hans älskade pengar!

Nu ÄR det fastställt att han ska betala mig dubbelt så mycket än det han SKA betala via Svenska f-kassan .....

och återigen har sms:en och inläggen i vår gästbok satt igång *S*U*C*K*!   det är det enda jag får fram..... han har fått för sig att P:s inkomst skall ingå i beräkningen av det HAN ska betala för SINA barn!!!!!????

Han är så blåst att klockorna stannar!!!!! ALLT för att komma undan....han FATTAR INTE att han är pappa till 3 barn, 2 utav dem är han fortfarande betalningsskyldig för!!!! Varav ett barn med en sjukdom som kostar ganska så mycket i medicin och glasögon som går sönder hit och dit....inget som vi bryr oss i, vi lever med det och betalar ju såklart ändå, men HAN fattar inte att han är SKYLDIG att betala och det verkar inte finnas någon i hans närhet som fattar eller får honom på rätt väg heller! Nej....det klickar inte riktigt där..dessutom så sa han vid ett tillfälle att han betalade underhåll och var då berättigad att vara med sina barn!

Inte ens DET fattar han, att det är JUST DÄRFÖR han SKA betala.....han har inte barnen hos sig och DÄRFÖR är han skyldig att betala underhåll!!!

Senaste grejen i raden för att slippa, var att P skulle adoptera tjejerna!!!

Han är inte på riktigt är det nog många som tänker men visst är han det, alive and breathing utanför Oslo....jag fattar bara inte att han fortsätter att jävlas med oss alla, vi har varit skilda i 3 år!!!!

Snacka om problem att komma vidare här i livet!  Leave me the fuck alone, Micke!!!! PSYCHO!

Hans tjej dessutom, hon är så påverkad av hans snack att hon numer gör alla hans smutsiga små ärenden när det gäller att smutskasta tjejerna och mig till tjejerna, en stackars tjej på 26 år som hoppas att hon ska få barn och gifta sig med sin drömprins, HAN är inget annat än en mardröm!

Att hon inte inser att det hon gör nu, kanske en annan tjej gör i hennes ställe om han och hon skulle gå isär!!!!

Usch...det som är MER än läskigt är ju att P:s X är utav samma kaliber, vi har levt med likadana kontrollfreaks som inte kan låta oss vara nu när vi skilt oss från dem!!!!!!


Nej nu räcker det med kräx-inlägg...ikväll ser vi den sista filmen av Stieg Larsson -"Luftslottet som försvann" ska bli kul att se.

Tjejerna ska se "New Moon", så det blir bio för hela slanten ikväll, det behövs nu, det är så jävla trist väder och det är mycket skit omkring oss alla, så lite roligt ska man ju även ha ...imorgon kommer svärföräldrarna på fika och på söndag ska vi fixa med julpynt, så vi har att göra även denna helg.


Ha en bra helg....Tjing Tjong

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H T - 28 mars 2011 13:43

  Jag kommer att pausa med bloggen ett tag, märker att jag inte hinner skriva här och har inte så värst mycket att skriva om heller!   Vill ni, så finns jag på mail, FB och mobilen!   So long, så länge......!            ...

Av H T - 25 mars 2011 14:18

Hoppas er helg blir lika trevlig, som jag hoppas min blir och glöm inte !!!!!!   20.30 - 21.30 EARTH HOUR SLCK NER OCH STNG AV  A L L T !!!!           ...

Av H T - 18 mars 2011 11:51

Av H T - 15 mars 2011 14:00

Läste Jennies blog och bestämde mig för att härmas -igen    DAGENS * Hur gammal är du om 5 år? 43 år * Vem var den sista du träffade idag? Dagen är inte slut än, men med 100% säkerhet kan jag säga att det blir min man;-) * Hur lång är du ?...

Av H T - 11 mars 2011 15:16

Jag ääääälskar fredagar så är det bara, en skön känsla denna dag bara    Helgen blir full proppad med saker att göra, som vanligt. T har innebandy träning, vi tar alla hundarna på prommis under den tiden, som tur är så ligger hallen på "landet" s...

Ovido - Quiz & Flashcards