Alla inlägg den 24 november 2010

Av H T - 24 november 2010 14:29

Jag har kommit på att  jag tycker att danska Rasmus Seebach är jättebra  har ju sedan tidigare gillat danska Volbeat, trots att jag tycker att dem börjar bli för mainstream så har Volbeat en grym sångare och bra tryck i musiken, dock deras tidigare musik är den som tilltalar mig!  


Härligt med dansk musik som är bra, skönt att lyssna till och något jag rekommenderar, detta är dock 2 helt skilda typer av musik, men ack så bra  


Inte danskt men svenskt och mycket bra: http://www.youtube.com/watch?v=YC3rw74cfG4



JAPP jag har en sjuk BREDD på min musiksmak, I admit that  

Av H T - 24 november 2010 13:06

FY FAAAN för föräldrar som curlar sina ungar!!!  

När T är här hos oss så förväntar jag mig ett och annat då han faktiskt är 7 år, men  jag glömmer bort, gång på gång, att han inte är som mina 7-åringar va, för T är curlad från topp till tå, innan och utan, så det jag SKA förvänta mig är ju en 2-3-åring!

Han klarar verkligen inte av nånting, inte ens det mest basala som att byta kalsonger!

Eller att tvätta sig.....


Jag undrar bara VAD som får en förälder att bestämma sig för att i stort sett vända sig ut och in, bara för att barnet ska SLIPPA göra saker/lära sig saker????!!!!  Jag fattar det inte!

Vilken förälder vill INTE lära sina barn hur man sköter om sig själv och så småningom hur man sköter saker runt omkring, hur man inte tänker egoistiskt, att man inte bara köper nytt nytt nytt och åter nytt!!!!????

JAG FATTAR VERKLIGEN INTE DETTA!

Man måste juvara från vettet som förälder i detta läget, snacka om att göra sig själv och barnet en björntjänst!

Är det lathet eller dumhet?! Ja, jag tror att det är både och....

Jag ser bara på mina 3 som nu har hunnit bli 19, snart 16 och 14 år, dem vet vad det handlar om, dem är väluppfostrade ungdomar som skulle klara sig själva, för att dem har fått lära sig från tidig ålder och nej dem är inte uppväxta i ett nazi-kamp, men vanligt hyfs, ta hand om sig själv och  andra och allt runt omkring har dem fått lära sig och dessutom VELAT lära sig!
Jag hade å andra sidan inte varit människa i dag om jag hade curlat dem, för jag hade gått under, som 23 årig 3-barnsmor till 3 barn under 5 år så MÅSTE man lära dem saker för att orka med själv, det säger sig självt, men jag VET att jag ALDRIG skulle curla ett barn aldrig aldrig aldrig, det finns liksom inte.

Jag har alltid varit mycket självständig och blev, tro det eller ej, curlad själv, men pga min stora självständighetskänsla  så blev det aldrig riktig curling, jag ville alltid göra saker själv, jag tror att jag föddes med orden "kan själv"   !

Jag är stolt över att vara en egen individ, en individ som klarar sig, no matter what och det är egna individer jag har velat att mina barn ska bli och tycker att det i stort sett blivit så och jag tycker att man ska vara stolt över att kunna och veta, dessa curling barn vet liksom inte vad dem missar!!! Inte deras föräldrar heller, för dem blir det  ju som att att alltid ha ett litet barn och det får ju stå för dem! Tänk bara när dessa barn ska ut i arbetslivet, holy fuck, ja den som lever får ju se....!


Ja det är vad jag tycker om curling och vad man ska göra för att hjälpa T att lära sig när han inte vill, för att det är så bekvämt att bli upp passad, ja det vet inte jag, jag gör mitt bästa, men känner att det inte är nog, tyvärr!

Jag tänker dock inte ta konsekvenserna för curligen där....no way!

Detta skulle jag nog kunna älta tills jag är blå, men jag tänker inte göra det, för kontentan är ju att jag verkligen inte fattar och att jag tycker att det är apfel, hela skiten  



Ovido - Quiz & Flashcards