Alla inlägg den 29 november 2010

Av H T - 29 november 2010 14:07

Jaha ja så har ännu en helg sprungit förbi...

Förra veckan kändes megajobbig, jag var på uruselt humör av många anledningar men att få avsluta veckan med en helg som denna var som balsam för själen.

På fredagen åt vi hemma innan vi drog till Kista, väl i Kista mötte vi upp med T S & B, dem behövde kolla lite grejjer och vi skulle kolla efter en dunjacka till Fa så jag P & Fa tog 1 timme runt och kollade, Fm gick med dem andra. Fa hade bestämt på pricken vilken jacka hon skulle ha så vi gck till Stadium och kollade, den fanns men INTE i rätt färg (svart)...sur som attan fick vi gå vidare och allt var ju skit enligt den underbara tonåringen  vänta kunde hon inte heller göra, utan skulle ha en jacka då, på en gång!

Nåväl, vi gick tillbaka till Stadium och hon kollade på dem som fanns, blå och grön och hon provade bara den blåa *suck* hon passade verkligen inte i den, så  jag fick henne tillslut att prova den gröna som passade perfekt, jag tyckte den var jättefin, men hon blev osäker, men efter att alla sagt sitt (då vi återigen slutit upp i vårt sällskap) så tog hon den gröna och allt var frid och fröjd   sen gick vi till bion och kollade på Harry Potter och dödsrelikerna del 1, den var JÄTTEBRA Helt annorlunda då dem inte befann sig på Hogwarts, men jättebra, jag ser verkligen fram emot att se den sista och avgörande delen som kommer till sommaren.

Vi var hemma till 00.30 och satte oss, med en varsinn kopp thé, och chilla framför tv'n en stund.

På lördagen drog vi till Uppsala och handla lite smått och gott, det var så skönt att bara kompletterings-handla.  Sen åkte vi hem och kollade på Alice i  underlandet, vi hade missat vår tvättstugetid dock...men... men...no worries...vi bokade en ny tid till söndagen.

Så på söndagen gick vi upp kl 06.00 för att tvätta, det var jättemysigt, eftersom ingen annan var vaken och efter att vi varit ute i tvättstugan och satt igång första maskinen så satte vi igång kaffe och jag hade gjort risgrynsgröt dagen innan, tände ljus och satt där med vår frukost och mös  .

Hela söndagen var så där mysig, vi julpyntade och åt pepparkakor och drack den helt underbara glöggen som är spetsad med cognac.

Så jag kan bara konstatera att jag fick ett underbart slut på en jättejobbig vecka och detta kan jag ju leva på  ett tag till.

På torsdag komer T igen och till helgen blir det nog lugnt, vi skulle åkt till Värmland på utställning, men efter det att vi bytt foder på L och att vi kompletterar med färskfoder till dem alla, så har det blivit lite för mycket för hennes lilla mage, så vi hoppar över den utställningen, trist, men bäst för henne.

Annars går det grymt bra med färskfodret, hundarna ÄLSKAR det, dem bara slänger i sig maten, kan varmt rekommendera detta foder: www.vomoghundemat.se

Annars blir det en lugn vecka, vi ska på ett utvecklingssamtal och that's about it... Veckan därpå blir annat då har vi 6 månaders bröllopsdag (japp vi firar med champagne den 6:e  ) C fyller 19 och jag fyller.......ja just 27 år.


Nåja det är då, nu ska jag beställa en fotobok som vi fixat med under året, den är till T  i julklapp och den har varit jättekul att fixa, jag hoppas han uppskattar den lika mycket, om inte annat så lär han göra det när han blir äldre  ....


Det var allt för mig för denna gång...

Tjing!



Ovido - Quiz & Flashcards